Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

donderdag, maart 05, 2015

Throwback Thursday: Paco

In 2009 gingen papa en ik voor het eerst naar de Allwetter Zoo in Münster, Duitsland. De reden was simpel: ik wilde heel graag Kite, Rocco en Palawas zien. Drie dolfijntjes die toen naar de Duitse dierentuin waren verhuisd. De eerste keer dat we voet zette in het Delphinarium zag ik een heel ander dolfijntje zwemmen. Al snel leerden we dat het om een Sotalia dolfijn ging, genaamd Paco. Zoals Paco vind je er niet veel in gevangenschap, maar helaas ook niet meer in de vrije natuur want de Sotaliaatjes zijn vaak slachtoffer van visserij. Paco woonde al lang in de Duitse zoo en je kon zien dat het bijzondere dier het naar zijn zin had. Helaas is hij eind 2009 overleden... De drie dolfijntjes uit Harderwijk wonen inmiddels - na het sluiten van het Deutsche Delphinarium in de Allwetter Zoo - in andere parken.



Meer lezen over Paco?
Paco, Kite, Rocco, Palawas en Nando
Dag Kleine Paco
A Tribute to Pace

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown