Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

zondag, maart 15, 2015

Earth Hour 2015: mijn uitdaging

28 maart is het weer zover. Dan is het Earth Hour. Om half 9 's avonds plaatselijke tijd gaat over de hele wereld 1 uur lang het licht uit om zo te laten zien dat we wel degelijk van Moeder Aarde houden. Dit uur zal een golfbeweging veroorzaken vanaf Nieuw-Zeeland tot Hawaii en vanuit de ruimte zal je zien dat hele delen van de wereld gewoon een uur lang donker zullen zijn. Want grote bedrijven en bezienswaardigheden doen ook een uurtje het licht uit. Daarnaast zullen er vele activiteiten in het donker plaatsvinden. En ik? Ik doe uiteraard ook weer mee!

Dit jaar alleen een beetje anders dan anders. Normaal zit ik gewoon gezellig een uurtje bij kaarslicht in het donker en maak ik wat foto's van dit donkere avontuurtje terwijl ik mijn apparaten uitgeplugd gebruik (laptop, tablet, smartphone bijvoorbeeld). Het is ook een fijn uurtje om even tot jezelf te komen en in een vlammetje te staren en te bedenken wat je kunt doen om je ecologische voetafdruk te verminderen of om duurzamer met de natuur om te springen. Dit jaar echter ga ik dit uurtje in het donker benutten om een verhaal te schrijven, waarin Earth Hour, Wild Life Crime en de natuur een hoofdrol zullen spelen.

Dit verhaal heeft nu de werktitel 1 uur in het donker en ik heb heel veel zin om deze uitdaging met mezelf, mijn favoriete vulpen en een mooi kladblok aan te gaan. Wil jij weten of ik mijn uitdaging ga halen? Volg mij hier of op mijn auteurspagina op Facebook: Facebook.com/pages/Berry-de-Nijs (geef hem meteen een like als je het leuk vindt natuurlijk) en je zal zien of ik een kort verhaal kan schrijven - met alles erop en eraan - in slechts 1 uur tijd.

Ik heb er zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown