Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

dinsdag, maart 17, 2015

Verrassingsdagje Dierentuin

Vorige week was een heerlijke week qua weer. Echt een voorproefje op het voorjaar. Omdat onze Ploon haar abonnement nodig moest verlengen, besloot ik afgelopen donderdag 12 maart haar mee te nemen voor een verrassingsdagje naar DierenPark Amersfoort. Doordeweeks is het namelijk altijd veel rustiger bij de Gastenservice, maar ook in het park was het volop genieten van ruimte, stilte en de dieren. Of zoals Ploon zei: ‘Het lijkt wel een feestdag.’

Na een rondje wandelen met de hondjes (want Sammie en Tickels waren er ook bij), zwijmelen bij de zwartkoplammetjes (afgelopen donderdag waren het er namelijk al twee!), genieten van een heerlijk vers belegd broodje met een bakkie en uiteraard van de tijgertjes, gingen we alweer naar huis. Maar het was gewoon een heerlijk relaxte morgen, met mooie plaatjes.


maandag, maart 16, 2015

Happy Birthday papa!

Hieperdepiep Hoera! Me papa is vandaag 62 jaar geworden.
Van het weekend al gevierd, maar we doen het vandaag natuurlijk gewoon nog een keer hihi.

zondag, maart 15, 2015

Earth Hour 2015: mijn uitdaging

28 maart is het weer zover. Dan is het Earth Hour. Om half 9 's avonds plaatselijke tijd gaat over de hele wereld 1 uur lang het licht uit om zo te laten zien dat we wel degelijk van Moeder Aarde houden. Dit uur zal een golfbeweging veroorzaken vanaf Nieuw-Zeeland tot Hawaii en vanuit de ruimte zal je zien dat hele delen van de wereld gewoon een uur lang donker zullen zijn. Want grote bedrijven en bezienswaardigheden doen ook een uurtje het licht uit. Daarnaast zullen er vele activiteiten in het donker plaatsvinden. En ik? Ik doe uiteraard ook weer mee!

Dit jaar alleen een beetje anders dan anders. Normaal zit ik gewoon gezellig een uurtje bij kaarslicht in het donker en maak ik wat foto's van dit donkere avontuurtje terwijl ik mijn apparaten uitgeplugd gebruik (laptop, tablet, smartphone bijvoorbeeld). Het is ook een fijn uurtje om even tot jezelf te komen en in een vlammetje te staren en te bedenken wat je kunt doen om je ecologische voetafdruk te verminderen of om duurzamer met de natuur om te springen. Dit jaar echter ga ik dit uurtje in het donker benutten om een verhaal te schrijven, waarin Earth Hour, Wild Life Crime en de natuur een hoofdrol zullen spelen.

Dit verhaal heeft nu de werktitel 1 uur in het donker en ik heb heel veel zin om deze uitdaging met mezelf, mijn favoriete vulpen en een mooi kladblok aan te gaan. Wil jij weten of ik mijn uitdaging ga halen? Volg mij hier of op mijn auteurspagina op Facebook: Facebook.com/pages/Berry-de-Nijs (geef hem meteen een like als je het leuk vindt natuurlijk) en je zal zien of ik een kort verhaal kan schrijven - met alles erop en eraan - in slechts 1 uur tijd.

Ik heb er zin in!

zaterdag, maart 14, 2015

Happy Birthday Mike

Hieperdepiep Hoera! Vandaag is Mike 50 jaar geworden! Mike de Chimpansee uit DierenPark Amersfoort is een heel speciale, prachtige chimp. Eentje die graag interactie zoekt met mensen en je een 'gesprekje' mee kunt voeren. De stamoudste van de groep met zijn grijze kin is ook nog eens een mooierd om te zien. Papa nam deze foto van mij en Mike afgelopen Februari. Ik had even een onderonsje met Mike en dat moest natuurlijk op de gevoelige plaat worden vastgelegd.

donderdag, maart 12, 2015

Throwback Thursday: Kleine jongens worden groot

Kleine jongens worden groot, zeggen ze wel eens. Helaas worden ze veel sneller groot dan ik als trotse tante soms zou willen. De oudste is alweer 9 en de jongste alweer 6 (nog een paar maandjes, dan is hij 7). Een heerlijk stel, dat zijn ze wel. Daarom vandaag eens een TBT (ThrowBack Thursday) van tante foto's met mijn allerliefste neefjes. Links Kleine Henk met mij in het Dolfinarium, een van mijn lievelingsfoto's uit 2007. En rechts met Thomas in het Spaanse zwembad, ook een van mijn lievelingsfoto's uit 2010.


dinsdag, maart 10, 2015

Voor mijn oma Vuurtje

Tijd vliegt... maar ik zal je nooit vergeten
Zelfs niet al is het alweer 12 jaar geleden.


donderdag, maart 05, 2015

Throwback Thursday: Paco

In 2009 gingen papa en ik voor het eerst naar de Allwetter Zoo in Münster, Duitsland. De reden was simpel: ik wilde heel graag Kite, Rocco en Palawas zien. Drie dolfijntjes die toen naar de Duitse dierentuin waren verhuisd. De eerste keer dat we voet zette in het Delphinarium zag ik een heel ander dolfijntje zwemmen. Al snel leerden we dat het om een Sotalia dolfijn ging, genaamd Paco. Zoals Paco vind je er niet veel in gevangenschap, maar helaas ook niet meer in de vrije natuur want de Sotaliaatjes zijn vaak slachtoffer van visserij. Paco woonde al lang in de Duitse zoo en je kon zien dat het bijzondere dier het naar zijn zin had. Helaas is hij eind 2009 overleden... De drie dolfijntjes uit Harderwijk wonen inmiddels - na het sluiten van het Deutsche Delphinarium in de Allwetter Zoo - in andere parken.



Meer lezen over Paco?
Paco, Kite, Rocco, Palawas en Nando
Dag Kleine Paco
A Tribute to Pace

dinsdag, maart 03, 2015

5 dagen 5 hotties

Zo nu en dan word ik uitgedaagd om op Facebook een foto challenge te doen. Deze vind ik vaak wel leuk, zoals de 5 dagen 5 dingen posten waar je blij van wordt of de zwart-wit challenge. Dit keer luidde de uitdaging: plaats 5 dagen 5 hotties. Nou, dat was aan de ene kant wel makkelijk en aan de andere kant best wel lastig. Dit zijn mijn 5 hotties geworden (met mijn begeleidende commentaar van Facebook):

Ik ben uitgedaagd door Tania om 5 dagen lang 5 hotties te plaatsen. Nou daar gaan we dan hoor, dag 1: Hugh Jackman


5 dagen 5 hotties, vandaag Adam Levine de leadzanger van Maroon 5. Deze foto maakte ik vorig jaar tijdens het concert in de Ziggo Dome


En vandaag dag 3 van 5 dagen 5 hotties (dit is vast ook geen verrassing): Nathan Fillion!


Dag 4 van 5 dagen 5 hotties en ja... ik denk voor de meesten weer geen verrassing - toch :) *drumroffel* Mr. Robert Downey Jr


Laatste dagje van 5 dagen 5 hotties en boy wat is die lastig. Want wordt het Chris Evans, Chris Hemsworth, Chris Pike (jee wat een boel Chrissen eigenlijk), of Chris Pratt... Nee toch niet. En hoewel ik Clark Gregg en Tom Hiddleston ook heel leuk vind zijn ook zij het niet geworden. Ik weet niet of dit een verrassing is, maar mijn 5de hottie is Stephen Amell geworden. Maar pfoe... dat was een lastige keuze. Nogmaals dank Tania voor de leuke uitdaging :D


Pfoe, ik hoop dat mijn weblog zoveel knapperds aan kan in een blogpost :D Op naar de volgende challenge?

maandag, maart 02, 2015

Foto van de Maand Februari 2015

Welkom op deze wisselvallige dag in maart. Ik denk dat de maand (nog geen twee dagen oud) zijn naam maar vast eer aan doet; maart roert inderdaad zijn staart. Nu was februari ook redelijk wisselvallig. Zo liep ik bijvoorbeeld in Dierenrijk nog in de mist, twee dagen later in Burgers’ Zoo liep ik in de stromende regen. En dat terwijl de dagen ertussenin zo mooi waren geweest. Wispelturig weer of niet. Het was weer een heerlijke maand, zowel voor werk als voor privé. En de foto’s die deze maand beschrijven laten dat ook zeker zien.

1 februari: De strijd gaat beginnen, want Tante Berry & Henk zijn binnen!


3 februari: Een van de epische gevechten van de dinsdagavond


5 februari: Baldadige hondjes in de poedersneeuw


8 februari: Tijgertje als tafelheer in DierenPark Amersfoort


10 februari: Op me lieffies passen


17 februari: Hieperderpiep Hoera! Me Sammie is 3 jaar!


18 februari: Wasbeer in Dierenrijk


Traditioneel Haring Happen
in Dierenrijk


20 februari: De Bush bij schemering in Burgers’ Zoo


Bijzondere combinatie:
China Light in Burgers’ Zoo


23 februari: Lekker ding als hij wordt geborsteld


26 februari: tweedaags oud zwartkoplammetje in DierenPark Amersfoort

B'Day Countdown