Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

zondag, januari 15, 2006

Keevie & Ik

The Company Ka


Gisteren moest ik dus naar Amsterdam voor een bijeenkomst van Script+. Er was echter één probleempje... ik had geen auto om er te komen. Keevie is namelijk nog bij Autobedrijf van Kuilenburg en aangezien ik dat afgelopen maandag al aan zag komen, heb ik W. maar gebeld met de vraag of ik een autootje mocht lenen.

Gelukkig mocht dat. Gistermorgen mocht ik de auto komen halen. In de vrieskou wandelde ik naar de garage, waar ik langs Keevie wandelde. Ik herkende hem bijna niet, omdat hij volledig in het ijs zat. En ik hoef nooit te krabben, dus dit was een gezicht wat ik nog niet van hem kende. Even om mij heen gekeken en mijn mobiele telefoon getrokken om dit vast te leggen. Toch wel raar om je eigen autootje zo te zien staan en hem daar dan ook te laten staan... maar goed. Ik vervolgde mijn weg en kwam bij de garage aan.

W. liep mij naar de auto die ik voor een dagje kon lenen. Hij weet dat ik nooit hoef te krabben - Keev heeft zijn eigen garagetje - vertelde ik hem dat ik Keev zo had aangetroffen. En omdat ik nooit krab, kreeg ik een autootje van binnen. W. ging de garage in en ik wachtte buiten.

Aangezien ik een beetje rekende op Leen Polo was ik aangenaam verrast met Huur Ka. Huur Ka is een Company Car, met heel groot op de zijkant 'Onze auto staat voor onderhoud bij Autobedrijf Van Kuilenburg, Utrecht'. Toch wel mooi als je naar Amsterdam gaat...

Veel mensen zeggen tegen een Ford Ka, dat het een K** Ka is. Maar hoewel het misschien een vreemd autootje is, vind ik Ka's altijd wel geinig om hun bolvormig uiterlijk. En weet je waarin dit autootje denk ik ook onderschat wordt? Dat het heel lekker rijdt. Het was even wennen, want Ka had een heel klein stuurtje en ik ben het grote VW Kever stuur gewend.

Al met al heb ik een heerlijk stukje gereden in Huur Ka met reclame op de zijkant. En vanmorgen heb ik hem weer teruggebracht. Keev stond nog steeds te bibberen... maar met een beetje mazzel is hij gauw weer terug in zijn warme garage.

En kunnen we weer samen over de weg scheuren...


Keevie in het ijs & Huur Ka


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown