Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

donderdag, januari 05, 2006

Keevie & Ik

Dynamisch


Mijn Keevje is dynamisch.

Tenminste... als zijn dynamo zijn werk wil blijven doen.
Welgeteld is dit al de vierde keer dat er iets is aan Keevs dynamo...

De allereerste keer werkte ik net in Leusden, althans, bijna een jaartje en toen begaf hij het in ene. Kon ik net aan de kant van de weg sturen en in het donker - want de accu was leeg, dus ik had geen knipperlichten - op de Wegenwacht en mama wachten. Daarna met een volgeladen accu naar Pijnacker rijden, omdat Keev toen nog bij Keverland kwam.

De tweede keer was kort daarna. De dynamo die erin zat was niet goed gereviseerd en de brand vloog erin. Keevs accu volgeladen en weer naar Pijnacker toe.

De derde keer was een tijdje terug. Er zei iets tak in mijn motor en ik ben toch nog van Leusden naar huis gereden, mét een rokende in de fik staande dynamo. Toen ik aankwam bij de garage in Utrecht moest met spoed de accu ontkoppeld worden. Daarna heb ik er geen last meer mee gehad.

Tot vandaag.

Vanmorgen na het uitdoen van de motor bleef het acculampje branden. Dus ik mijn redder in nood gebeld, gedaan wat hij zei en weer gebeld. Het advies: kom maar even langs als het lukt. Nou, dat lukte wel. Overuurtjes genoeg en ik dacht nog: ik wil met licht rijden. En dat was maar goed ook: Keevies licht ging namelijk langzaam uit en toen we bij Van Kuilenburg waren, kreeg W. hem niet meer gestart. Dus ging Keevies accu weer onder de acculader en mag hij weer een paar daagjes - of meer - logeren bij W., waar hij weer in uiterst goede handen verkeerd.

Kijk, als Keev nu gewoon even langs had willen gaan, had hij dat ook gewoon kunnen zeggen natuurlijk...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown