Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

maandag, januari 09, 2006

De leeuw, de heks en een kledingkast

Gisteren ben ik met mijn schoonzusje (en papa met mijn broer 's avonds) naar The Chronicles of Narnia - The Lion, The Witch and The Wardrobe geweest. Wat een prachtige film was dat!



Alle fantasy elementen zaten erin en meer. Hoewel het verhaal vrij standaard is, is de wijze van filmen enorm bijzonder. Alle dieren in de film zijn geanimeerd, maar ze zijn niet van echt te onderscheiden. Zelfs de fantasy dieren zoals de griffioen. Daarnaast was het doorspekt met wolven, een vosje, bevers, beren (zowel bruine als ijsberen), cheetahs, panters en een neushoorn. De leeuw, de koning van Narnia genaamd Aslan, was helemaal schitterend.



Ik heb genoten, tot twee keer toe een traantje weggepinkt en ook nog wel gelachen, want er zaten ook wel grappige dingetjes in. De kinderen die waren gecast vond ik zeer treffend, vooral het kleine meisje kon heel goed spelen. En natuurlijk een zeer overtuigende, enge ijskoningin die Aslan vernederd en dan in het slagveld erna zijn manen draagt als teken van macht. Brr. Ik heb het verhaal van begin tot eind geloofd en dat betekent dat het een meesterwerk is om mensen zodanig mee te slepen in een mooi verteld verhaal... prachtig.



Ik denk dat ik de Engelse boeken maar eens op de kop moet gaan tikken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown