Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

vrijdag, april 16, 2004

Eindelijk hip

Retro

De sixties en seventies van de vorige eeuw zijn weer helemaal in. En dat vind ik een goede ontwikkeling. Niet alleen qua muziekkeuze, maar zeker ook voor de mode en de kleuren.

Zo zijn de felle kleuren weer terug! Knaloranje, aquablauw, citroengeel, felroze en limegroen. En dat dan ook nog eens lekker met elkaar gecombineerd, of met de wat meer 'foutere' tinten als donkerbruin (vooral met oranje) en grijs. Eindelijk kan ik zonder opmerkingen met mijn felgekleurde blauwe T-shirtjes over straat! Niet dat ik mij daar iets van aantrek... maar ze zijn wel ineens weer helemaal ín. Een zwarte broek met een truitje in zo'n knalkleur is natuurlijk hartstikke hip, vooral als dat truitje dan uit verschillende van die knalkleuren bestaat. Ik kan nu eindeloos combineren... heerlijk.

Ook hartstikke Retro zijn de 'oude' sportmerken die weer 'in' zijn. Puma bijvoorbeeld, maar ook een merk als Le Coq Sportif. Een Frans sportmerk waarvan mijn vader nog voetbalshirtjes heeft uit de seventies in een grasgroene kleur. Gisteravond heb ik gympen gekocht in crème met steenrode accenten van Le Coq. Gewoon omdat ik ze leuk vind, niet eens omdat het nu weer mode is. Papa zei al: 'Le Coq, dat is echt retro, maar wanneer je mijn voetbalshirtje er bij aantrekt helemaal!' Die shirtjes zijn ouder dan dat ik ben (ik ben namelijk 25) en zijn niet kapot te krijgen! Kwaliteitje, niet waar.

De muziek (lekkere jaren zestig en zeventig klassiekers uit de stromingen Soul, Blues en Rock & Roll, maar ook Disco mag er wezen), de kleuren, de kleding, de make-up (lekkere kleurige oogschaduw, afgezet met zwarte lijntjes en mascara)... ik hou hier wel van. En ook als het weer 'uit' is, wat het ongetwijfeld weer een keer zal zijn, hou ik het er wel in. Want je bent nu eenmaal wie je bent. En soms ben je dan ineens ontzettend Trendy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown