Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

maandag, september 16, 2002

Wat is dat toch met...?

deel 2 computers

E-mail, internet, schrijven, opzoeken, bewaren: bijna iedereen werkt wel met een computer. Anders kan ik niet webloggen en kan jij het niet lezen. De computer is bijna ondenkbaar geworden in het dagelijks leven. En je merkt pas hoe afhankelijk je was van je elektronische vriendje, als hij er plotseling mee uitscheidt. Ik noem geen namen, maar als je weer online bent dan weet je vast wel dat ik het over jou heb! Maar troost je, ik kan ook niet buiten mijn steun en toeverlaat: al mijn verhalen staan op de harde schijf van mijn computer. Ik moet er niet aandenken dat ik die allemaal kwijt zou raken, door een virus of een crash. Dat was niet altijd zo. Het heeft tot de derde klas van het VWO geduurd voordat ik ook maar aan een computer wilde gaan zitten! Nee: ik deed het wel op de typemachine! Nu heeft dat geratel ook wel zijn charmes, maar 1 foutje in de tekst en je kan weer helemaal opnieuw beginnen. Geef dan mijn kleine laptopje maar! Meer voordelen dan nadelen. En ook als de stroom uitvalt, kan ik nog even verder. Maar ja, dan moet niet opeens de batterij leeg zijn, want dan ben ik nog alles kwijt. Ook vastlopen is puur crises, of te langzaam Internet... Wat is dat toch met computers: ze zijn het summum van schrijversgeluk! Zolang hij het maar naar wens blijft doen, anders zijn we niet meer zo gelukkig met ons elektronische steun en toeverlaat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown