Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

dinsdag, juni 28, 2005

Koning van de Sax

Nieuwe held


Mag ik even voorstellen, mijn nieuwe held, King Curtis!
Wie?
Nou, de beroemde tenorsaxofonist King Curtis!
Ik heb eindelijk de hand weten te leggen op de cd Live at the Fillmore West (thumbs up for Boudisque in de Drie HaringStraat) waar een versie van Memphis Soul Stew op staat die maar liefst 7 minuten en 30 seconden duurt! En ik vind dat nummer al zo gaaf. Hij weet heel simpel, heel erg gave dingen te doen tijdens zijn nummers. Maar ook gewoon heel mooi of dynamisch. Andere nummers die er op staan zijn Whiter Shade of Pale (origineel Procol Harum), Signed Sealed Delivered (origineel Stevie Wonder, onlangs nog gecoverd met Blue en Angie Stone), Mr. Bojangles (ook al eens uitgevoerd door Robbie Williams en Eric van Idols II). Naast deze covers (waarbij de zang dus door de sax wordt vervuld) staan er prachtige nummers op van King Curtis zelf. De eerder genoemde Soul Stew bijvoorbeeld, maar ook een van zijn grootste hits (in ieder geval in The States) Soul Serenade. Dat is echt zo'n nummer wat je nu tijdens zwoele zomeravonden uit je slaapkamerraam wilt laten schallen! Heerlijk.
Ja, Ik heb er een nieuwe held bij. Nu moet ik hem nog op een bandje (ja, een echt cassettebandje) knallen, zodat ik samen met Keevie van deze prachtige sax-klanken kan genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown