Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

woensdag, juni 01, 2005

Elvis Cape

Toen mijn mama en papa 25 jaar getrouwd waren in 2002 gaven zij een groot feest. De jaren ervoor hadden we al de 50 jarige huwelijken van mijn beide setjes opa's en oma's gehouden. Mijn ouders hadden hiervoor een prachtige revue in elkaar gedraaid. Een 'zo zijn jullie hier gekomen' aan de hand van anekdotes en muziek. Waarbij wij dus de artiesten waren.

Als groot Elvis-fan nam ik natuurlijk de Elvis-songs voor mijn rekening. Ik was bij mijn ene opa en oma de jonge 'Hound Dog' Elvis in een jasje van mijn papa en wit T-Shirt en natuurlijk vet kuif (pruik). De pruik bleef ook bij het tweede feest. De Elvis was iets ouder geworden: grijs pak met jasje en roze glimmend zijden overhemd. Ik playbackte 'Teddy Bear' en sjouwde een grote Teddybeer met me mee.

Voor het jubileum van mama en papa besloten mijn broer, schoonzusje, neef en ik om weer een revue op te zetten. Jawel, met zijn viertjes. Mijn broer schreef de teksten, maakte de muziekcd en wij hielpen hard mee. En wederom zou ik, omdat mama ook een groot Elvis-fan was, een nummer als Elvis doen.

Aangezien ik de Elvis had laten opgroeien, moest ik ook nu een stap verder. Er moest een Las Vegas pak komen, met cape en veel glitters. Dat het idee eenvoudiger was bedacht dan uitgevoerd, mag voor zich spreken, maar het was het allemaal zeker waard.

Op de foto hieronder zie je het resultaat van maandenlang pailletjes vastzetten, een cape inelkaar zetten (alles met de hand!) en een broek veranderen zodat er echte soulpijpen aankwamen. Mijn Elvispak was de dag vóór de bruiloft helemaal klaar! En ik was supertrots, mama en papa vonden het schitterend en mijn oma (van het Teddybeer-optreden) die altijd heel veel zelf heeft gemaakt, vond het ook prachtig. En dat waren hele mooie complimenten!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown