Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

donderdag, juni 09, 2005

Ik heb vakantie en Keevie natuurlijk ook. Uiteraard hou ik jullie op de hoogte van mijn vakantieavonturen. Keevie krijgt volgende week zijn metamorfose, maar vandaag zijn we naar het Dolfinarium in Harderwijk geweest. Heerlijk genieten van alle dieren, de zon en de presentaties. En natuurlijk schitterende foto's...



Kleine Vlieger

Vlieger is een blinde bruinvis die woont in het Dolfinarium. Sindskort zwemt hij met de andere bruinvissen die in het park wonen, omdat ze niet meer teruggezet kunnen worden in de Noordzee, in de Bruinvissenbaai. Dit was voorheen het walrussenverblijf. Bruinvissen zijn tandwalvissen, net als de orka (met de haai een natuurlijke vijand) en de tuimelaar dolfijn. Deze bruinvissen horen in de Noordzee, maar zijn ooit gestrand op een strand en naar het Dolfinarium gebracht. Hoewel dieren altijd worden teruggezet, zijn er een aantal die helaas niet teruggebracht kunnen worden. Zo ook Vliegertje, omdat hij blind is. De dieren moeten nog een beetje wennen aan alle mensen en het dagelijkse trainen, maar zolang er maar geknuffeld wordt, is Vlieger meteen van de partij. Voor sensatiezoekers is de presentatie waarschijnlijk geen succes, maar voor de leergierige en geïnteresseerde bezoeker des te meer. Je kunt de diertjes goed bekijken en van ze leren. Bijvoorbeeld dat ze heel erg anders zijn dan de tuimelaars, hoewel overeenkomsten. Maar ook dat ze heel erg lief zijn en graag willen leren van de trainers. Dat Vlieger een knuffelkont is en dat hij zich prima met zijn sonar en geluiden om hem heen weet te redden en erg enthousiast is om nieuwe dingen te leren. En dat weet ik allemaal door naar de dieren te kijken én omdat ik met de trainers heb gesproken!


Het koppie van Vlieger


Binnenkort meer foto's!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown