Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

woensdag, december 23, 2009

De stad zonder strooizout...

Er is een pak sneeuw gevallen, en zoals je hebt kunnen zien, levert dat prachtige plaatjes op. Vooral van Bassie in de sneeuw... maar ook Keevie in de sneeuw... mooie plaatjes die je niet veel ziet, omdat sneeuw in Nederland nu eenmaal niet zo vaak blijft liggen.

Hier in Utrecht op Overvecht - waar ik dus woon - is het echt prachtig blijven liggen. Okay, je moet echt de sporen volgen met de auto anders glij je alle kanten op, maar als je ergens heen wilt, kun je prima lopen. Eigenlijk zak je hier nog steeds tot over je enkels de sneeuw in. Prachtig! Ik geniet ervan met volle teugen en als het ging met mijn rug zou ik ieder moment buiten gaan lopen huppelen als een klein kind...

Ik ga iedere keer gewapend met mijn fotocamera naar buiten namelijk om alles vast te leggen, schop losse sneeuw om mijn eigen oren en mis regelmatig mensen met een sneeuwbal. Anderen zie je hetzelfde doen, en er is zelfs iemand die zijn langlauf latten uit de kast heeft gehaald om zo lekker overal heen te gaan.

Toch geniet niet iedereen van de sneeuw zoals ik dat doe. Er zijn genoeg chagrijnige mensen die niet buiten komen om te genieten, maar om te klagen. Kom op, denk ik dan, die keer dat er sneeuw ligt en het echt winter is, moet je ook niet zeuren. Maar ja, we wonen in Nederland en zeuren en klagen staan hier op nummer 1 (warme zomers zijn te warm, koude winters altijd te koud...) ;-)

Wie er ook niet genieten zijn de buschauffeurs. Afgelopen maandag reden de stadsbussen namelijk niet... en waarom? Heel simpel. De Utrechtse gemeente had geen pekel ingeslagen...
Duz.

Dinsdag was het strooizout er wel... en dat is te merken. Alle straten zijn vies en glibberig, maar de bussen rijden wel weer. Gelukkig maar, want nu kunnen alle vrije scholieren lekker naar de stad. Ach, ik zit toch lekker in de auto, te genieten van het landschap. Jammer dat veel sneeuw vandaag aan het wegsmelten is. Zelfs de nu buitenwonende Keev kan weer met één koplampje kijken.

Misschien hebben we toch nog een witte Kerst... maar het ziet er volgens de weerberichten niet zo uit. Ach... gelukkig hebben we de foto's nog. En een flauwe anekdote, over de stad die zijn openbaar vervoer lamlegde door de afwezigheid van strooizout ;-)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown