Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

vrijdag, november 23, 2007

Keevie & Ik

Stróom!

Gisteren was het weer eens een ieniemini pechdagje voor Keevje en mij. Hij had een tijdje last van een doorschijnend rood accu slash dynamo lampje, maar ja, ik dacht eerder dat het kwam van het dashboardlicht. Maar toch... ik had eigenlijk beter moeten weten, want eergisteren bleef het lampje even branden bij het parkeren in Almere en gisteren ging hij pas uit, nadat de accu leeg was.

Gelukkig heb ik van deur tot deur service - ik zag zelfs dat ik Europa service heb! - van de ANWB Wegenwacht en door die jongens ben ik supervriendelijk geholpen. Zelf dacht ik dat Keev alweer een nieuwe dynamo moest, maar dat was gelukkig niet zo. Het bleek ook de accu niet te zijn. Na lang zoeken en de achterbank rechtop te hebben gezet tegen de voorstoelen kwam hij er achter dat het mijn stroomverdeler is...

Oftewel: de dynamo wekt wel genoeg stroom op, maar het komt niet voldoende bij de accu.

Na dat te hebben geconstateerd heeft de Wegenwacht mijn accu een dik kwartier opgeladen en kon ik om 1 uur (ik had de middag vrij genomen voor broerliefs verjaardag) met vol zonlicht naar huis rijden. Eerst even bij de garage geweest en daarna Keev lekker warm weggezet. Gelukkig is het goed te verhelpen, maar het is even wachten op een nieuwe stroomverdeler!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown