Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

woensdag, mei 28, 2014

Geweldig: kunst van Lego blokjes

Spelen met Lego is echt leuk! Dat weet ieder kind en stiekem iedere volwassene die graag met een kind meebouwt. Nathan Sawaya heeft van zijn hobby zijn beroep gemaakt en is Legokunstenaar. Al zijn kunst is gemaakt van Lego blokjes. Gisteren heb ik hem ontmoet bij de perspresentatie van The Art of the Brick in de Amsterdam Expo. Een bijzondere man en een bijzondere tentoonstelling. Op mijn blog van Writing Berries lees je er alles over.

En uiteraard deel ik hier een paar foto's van deze geweldige tentoonstelling. Maar eigenlijk geeft dat helemaal niet weer hoe indrukwekkend sommige beelden zijn. Zoals Graps: een rode man die door grijze negatieve armen wordt tegengehouden. Het symboliseert Nathan die - ondanks alle support - zich heeft losgemaakt van negatieve mensen. Gewoon kippenvel! En wat dacht je van Swimmer. Dit beeld stimuleert je om je eigen creativiteit te volgen.



Ook was ik zeer gecharmeerd van dit stuk: THINK heet het en laat de creaties zien die uit je hoofd kunnen kruipen. Of je nu schrijver bent of kunstenaar, alle creatieve mensen bergijpen dit.



Ook maakt Nathan Sawaya bijzondere schilderijen na met Lego. Zoals een zelfportret van Rembrandt, de vingers van de plafondschildering van de Sixtijnse kapel of The Scream. En wat dacht je van Johannes Vermeer's Meisje met de Parel! En aan het einde van de tentoonstelling kun je met Blue Man op de foto.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown