Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

zaterdag, juli 09, 2005

De hilarische wereld van Heroclix

Lief hond-je vs. Stoere slechterik

Ik speel met mijn broer Heroclix. Dat heb ik wel eens meer verteld. Aangezien het nogal veel tijd zou kosten om het allemaal uit te leggen hoe het superhelden vs. superschurken uit de Marvel comics in elkaar steekt, wil ik je voor achtergrondinfo liever verwijzen naar Wizkids Games.

Ik speel dus met mijn broer vaak Heroclix. Maar het meeste dat we spelen is in toernooiverband. We hebben daarvoor een hele leuke club jongens - ik ben het enige meisje (!) - bijelkaar, waarbij vriendschappelijke potjes de boventoon voeren. Soms lopen de emoties wel eens hoog op wanneer iemand zijn Super Senses te vaak en te goed gooit met één dobbelsteen. Of wanneer een Probability Controller erg veel roet in het eten strooit.


Lockjaw is een transporteur van de maan. Zie je de stemvork op zijn schattige koppie? Daar doet hij het allemaal mee.

Vandaag liepen er ook een aantal emoties erg hoog op... tot huilens toe. Nee, niet van verdriet, maar ik moest zo ongelooflijk lachen. Lachen om mijn allereerste boosterdraft potje. Bij een boosterdraft moet je spelen met de figuurtjes die in je doosje zitten, die je luttele minuten van te voren aanschaft. Net als met stickerzakjes, weet je dus niet wat er aan figuurtjes in het doosje zit. Je moet dus letterlijk roeien met de riemen die je hebt.

Mijn riemen waren de eerste ronde wat kneuzerig, dat is meestal bij mij het eerste potje.

De situatie
Mijn hele superhelden (drie van de vier figuurtjes) team was KO geslagen en stond aan de zijlijn van het speelveld. Ik had nog maar één figuurtje over... de hierboven afgebeelde Lockjaw. Hij deed nog maar één schade als hij succesvol aanviel. Mijn tegenstander had ook nog maar één figje over van de vier en wel de hieronder afgebeelde Juggernaut. Een stoere slechterik die makkelijk veel schade kan aanrichten. Hij had als verdedigende power Toughness over en dat betekent dat je minimaal twee schade aan moet doen, omdat er eentje wordt geabsorbeerd. Bij dubbel zes zou ik altijd raken, want dubbel zes betekent automatisch een schade extra en met die ene die ik toch al deed, zou dat er dan twee worden.

Effe dubbel zes gooien! Die kans is heel klein. En het is mij dan ook maar eenmaal gelukt. Maar het was erg leuk dat Juggernaut continu rondjes rende en ik er met mijn hondje maar achteraan zat!


Stoere bink Juggernaut is bang voor hondjes

Dat hondje heeft me trouwens nog wel veel geluk gebracht. Met al mijn goede figs miste ik, maar mijn hondje beet een ieder in de billen! Een goed begin om potjes te winnen.

Dus heren... de volgende keer dat ik weer een hondje heb, zit hij zekerweten in mijn team!

Uiteindelijk ben ik tijdens het eerste toernooi derde en ik geloof bij het tweede vierde of vijfde geworden. Maar ik won wel Fellowship, oftewel de vriendschappelijkheidsprijs. En dat vind ik ook hartstikke leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown