Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

woensdag, juli 20, 2005

Keevie & Ik

Gesleept & Getakeld

Vanmorgen vertrokken Keevie en ik naar mijn werk in Leusden. We reden lekker over de vrijwel lege A28 en het leek dat ik heerlijk vroeg op mijn werk aan zou gaan komen. Ja, leek! We waren de afrit nog niet af en het oliepeillampje begint roodgloeiend te branden en Keevie's motortje te bonken. Ik dacht nog: 'Dit is niet goed.' En stuurde Keevje op de vluchtstrook. Noodknipperlichtjes uit en even nadenken.

Het zou niet mogelijk moeten zijn, maar volgens mij was de olie op. Vreemd, want Keevie is net terug van zijn grote beurt, APK en metamorfose... Zelf had ik geen olie bij mij, dus zat er maar een ding op: de Wegenwacht!

Vanmorgen deed de Wegenwacht zijn naam eer aan: ik moest even wachten. Dat was toch anders dan ze op de televisie doen voorkomen, maar goed. De meneer met zijn gele autootje kwam en ik moest direct in Keevje gaan zitten, want we moesten van de Rijksweg af. Slepen wel te verstaan.

Hoewel ik al meerdere keren gesleept ben met Keevje, blijf ik het spannend en eng vinden. Maar eenmaal op het fietspad kon ik mijn verhaal doen en na een wat lullige reactie van de Wegenwachtmeneer (okay, ik mag dan blond zijn, maar zo dom ben ik nu ook weer niet, dat ik niet weet hoe ik met mijn Keevje om moet gaan... wij zijn al bijna zeven jaar samen namelijk) en een corrigerende opmerking van mij, heeft de man Keevies olie bijgevuld. Daarna moest ik hem weer starten, maar Keevie gaf geen sjoeche. Na een flinke doorstart vulde mijn uitzicht zich met blauwe rook. Ai.

Dat werd nog een keer slepen, nu naar een restaurant in de buurt, waar de Wegenwachtmeneer een takelwagen (Smink uit Hoevelaken!) voor mij regelde. Deze meneer kwam vrij direct en ik mocht in de vrachtwagen meerijden naar Utrecht, waar Keevje naar zijn eigen garagetje kon (die ik inmiddels al had verwittigd). Hij zette Keevie uiterst zorgvuldig op zijn takelwagen en reed hem er net zo voorzichtig weer vanaf. Tijdens het erop zetten, heb ik even snel een fotootje van Keev gemaakt met mijn mobieltje.

Nu is Keev dus bij de garage waar hij onderzocht wordt. Kijk, dat ik met de tijd eens een nieuw motortje voor Keev wilde kopen, wil natuurlijk niet zeggen dat ik dat op deze manier zou willen doen...

Binnenkort hopelijk meer... en dan ook graag wat goed nieuws!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown