Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

vrijdag, juli 13, 2007

16 again

Oude liefde...

Ken je dat, je luistert naar de radio en door een liedje dat gedraaid wordt krijg je ineens weer het gevoel een tiener te zijn? Ik verkeer de afgelopen week in een staat van '16'.

Dat komt doordat ik op de vakantie weer eens lekker naar een cd van East 17 heb zitten luisteren. Een Britse boyband die in de jaren negentig zeer populair was. Bij mij ook - niet echt verder bij mijn klasgenoten, maar dat doet er niet toe. En vooral op vakantie, met mijn walkman op (en nu mp3) luisterde ik naar de muziek en teksten van bandleider Tony Mortimer.

Uiteraard zwijmelde ik - zoals iedere tiener van 16 - helemaal weg bij de teksten en de stem van vooral Tony en Brian - die twee zongen en rapten nu eenmaal het meeste - en schreef ik zelfs de teksten zinnetje voor zinnetje helemaal uit. Het was dé manier om Engels te leren voor mij.

En zoals iedere vakantie luisterde ik dus afgelopen vakantie ook naar East 17 om erachter te komen dat ik het nog net zo leuk vind als in mijn tienertijd. En zoals altijd vroeg ik mij af wat er vooral van mijn favoriete bandlid - Tony Mortimer - zou zijn geworden nu. Zou hij nog steeds van die mooie, poetische teksten met een boodschap schrijven? Met even mooie, spannende muziek eronder?

Het antwoord daarop heb ik opgezocht. En ja, hij maakt nog steeds even prachtige muziek en teksten. In plaats van rappen doet hij alles zingen - en mooi! Hij heeft zijn eigen website, waar wat nummers opstaan en zelfs een videoclipje. En hij is bezig met een film en filmmuziek, produceren en toch weer opnemen van een album.

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een mailtje gestuurd... een dag later kreeg ik al een heel leuk mailtje terug...

...en ik voel me weer helemaal 16...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown