Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

maandag, juli 23, 2007

Harry Potter, deel 7

The Deathly Hallows

Nee, ik ga niet jullie leesplezier verpesten door hier een uitgebreid boekverslag te gaan zitten schrijven over dit laatste deel uit de Harry Potter-serie. Ik laat dat graag over aan mensen die hun mond niet kunnen houden. Zij zouden wel iets meer kunnen hebben van Albus Dumbledore... al kon die wel heel goed geheimpjes bewaren.

Nee, ik moet alleen even kwijt dat ik het boek afgelopen zaterdag heb gekocht, zondag de eerste helft heb gelezen en net met een hele, hele diepe zucht het boek heb dichtgeslagen...

Ik denk dat dit deel wel weer laat zien dat Rowling een goede schrijfster is, die je echt de ene in de andere verbazingwekkende en angstaanjagende scène kan laten vallen en die je meesleept in het wel en wee van onze held Harry Potter. Geen literaire trucjes dit keer - zoals in deel 5 en 6 wel - maar pure, geloofwaardige magie. En daar was ik erg blij mee.

Maar ja... nu weet ik dus hoe het afloopt... En dat is ergens ook wel jammer. Gelukkig hebben we nog een paar jaar films voor de boeg!

>> Zucht <<


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown