Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

woensdag, juli 13, 2005

Epompee, poedenee, poede... naska?

Kinderliedjes

Aangezien ik dit jaar tante word, wordt het toch wel tijd om al mijn kinderliedjeskennis even op te halen. Want ik moet niet in eens Twee Beren op reis sturen, terwijl Advocaatje broodjes smeert! Gelukkig heb ik zo mijn favoriete Internetsites waar je liedjes vandaan kan plukken. Voorgezongen en wel.

Uit recent onderzoek blijkt dat baby's sneller een taal leren als je 'gewoon' tegen ze praat. Hoewel het 'poekiepoekie' natuurlijk veel leuker is en de baby er erg om moet lachen, om die rare grote mensen. Zouden de makers van dit liedje daar ook over gedacht hebben? Of hadden ze zoiets van: ach, als het maar lekker klinkt.

Het is in ieder geval grappig...

Epompee, poedenee, poedenaska

Epompee, poedenee, poedenaska
Epompee, Epompa
Epompee, poedenee, poedenaska
Epompee, o wee o wee

Academie, vasalemie
Academie, vasalemie
Emie Epompa


Bron: Kennisnet.nl

2 opmerkingen:

  1. Wij zongen vroeger als eindstuk:

    academie,sillevamie
    academie sillevamie
    van je rombombom met de grote trom
    van je een,twee,drie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat kan natuurlijk ook. Ik heb de laatste jaren gemerkt dat er vele varianten zijn op kinderliedjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown