Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

maandag, maart 08, 2004

Soap

Pascal in het UN

Het kan soms raar lopen. Ik vroeg mij van de week af of Pascal Bosschaart niet knettergek werd van al dat getouwtrek om zijn persoon en mogelijke transfers, krijg ik in het Sportkatern van het UN gewoon het antwoord daarop. De kop van het artikel luidt: Soap rond Pascal Bosschaart duurt voort. De rest van het artikel gaat als volgt:

>Utrecht door Mark Caldenhoven

Aan welke episode hij toe is, weet hoofdrolspeler Pascal Bosschaart ook niet meer. Wel dat het einde van de soap ron zijn mogelijke vertrek uit Galgenwaard nog lang niet in zicht is.
'Het is een behoorlijk circus op deze manier, maar ik vind wel dat snel duidelijkheid moet komen. Voor mezelf én FC Utrecht.'
Wordt het Feyenoord, blijft het FC Utrecht of zijn er meer kapers op de kust. Aston Villa bijvoorbeeld, de Engelse subtopper van de Utrechtse (reserve)doelman Stefan Postma?
Bosschaart werd vorige week verrast dat ook de club van manager David O'Leary zich bij FC Utrecht heeft gemeld.
'Kennelijk hebben ze een belletje gepleegd.'
Bosschaart vermoedt echter dat sprake is van loos alarm: 'Ik ben een paar weken geleden bij Stefan op bezoek geweest. Mijn vrouw en ik hebben bij hem overnacht, de volgende dag hebben we Aston Villa- Leeds United gezien en daarna zijn we naar huis gegaan. Verder niets.'
Postma gaf echter aan zijn superieuren de naam door van Bosschaart. Daarna is het balletje gaan rollen. Bosschaart: 'Het moge duidelijk zijn dat Engelse clubs meer te besteden hebben dan Nederlandse en Aston Villa is een prachtige club. Maar verder heeft mijn bezoekje aan Stefan niets met en eventuele overgang te maken.'

Kortom, Feyenoord is als enige in de markt, zegt Bosschaart. De rotterdammers boden FC Utrecht vorige week spits Anthony Lurling inclusief een geldbedrag (naar verluidt 750.000 euro), maar kreeg de hoon van interim-directeur Martin Sturkenboom over zich heen.
'Toen ik zei dat over het bedrag wél te praten was als Ebi Smolarek erbij zou worden betrokken, gaf Feyenoord niet thuis. Dat was een basisspeler, zo zei Feyenoord.'
Bosschaart lijkt daarmee ongewild in het middelpunt van een ordinair spelletje touwtrekken te zijn beland.
'Kijk, de situatie is helder. De besturen van de clubs moeten er eerst uitkomen. Dan pas kom ik zelf om de hoek kijken. Maar het is nu al week in, week uit een soap. Dan weer die speler erbij, dan weer die. Ik zou liegen als ik zeg dat het me niet bezighoudt. Het beïnvloedt mijn spel niet, maar voor mijn gemoedsrust zou het prettig zijn als er snel duidelijkheid komt. Het liefst voor de wedstrijd tegen Sparta.'

En dat duel, in de halve finale van de KNVB-beker, staat volgende week woensdag op het programma. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Zo eindigt het bericht in het UN. Het is dus afwachten. Ik hoop van ganser harte dat er snel duidelijkheid komt. En dan niet alleen voor mezelf, vooral voor Pascal!

B'Day Countdown