Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

dinsdag, maart 23, 2004

Overal...

...Saxofoon

Het viel mij vandaag ineens op dat er in zoveel soorten muziek saxofoon wordt gespeeld: jazz, rock and roll, funk, blues, soul, pop, r&b... you name it!

Zelf speel ik het liefste soul, blues, rythm and blues en rock and roll muziek. Maar zo af en toe een jazzy of meer funky stuk is ook leuk.

Toch ben ik op zoek naar een soulboek om uit te spelen... ik heb er al eentje op het oog. Er bestaat namelijk een muziekboekenserie genaamd Guest Spot en die hebben een blues-boek, een classic hits-boek (heb ik onlangs aangeschaft) en dus ook een soul-boek. Met nummers als Sittin' On The Dock Of The Bay (Otis Redding), I Get The Sweetest Feeling (Jackie Wilson), I Heard It Through The Grapevine (Marvin Gaye) en mijn all time favorite (en themanummer van dit moment): Stand By Me (Ben E. King). Soul classics dus...

Én met begeleidings CD! En dat is hartstikke top.

Ik hoop dat ik het snel kan vinden, anders ga ik het wel online bestellen. Kan ik tevens op zoek naar al die andere soulklassiekers die ik graag zou willen spelen. Hard to Handle (Otis Redding) bijvoorbeeld, of Sexual Healing (Marvin Gaye), om nog maar twee toppers te noemen!

In gedachte hoor ik het mij al spelen... nu nog in het echt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown