Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

woensdag, maart 09, 2005

Teigetje...?

Afgelopen zomer was ik in Dierenpark Amersfoort, gewapend met mijn spiegelreflex natuurlijk. Daar maakte ik deze foto van een lief tijgertje, die waarschijnlijk iets minder stuiterig aandoenlijk is dan Teigetje. Deze foto siert alweer een tijdje mijn desktop. En, al zeg ik het zelf, hij blijft mooi!



dinsdag, maart 08, 2005

Keveralfabet

Valentijnsdag is al voorbij, maar anders zou je een extra flesje olie voor hem kopen. Men heeft het wel eens over mannen die hun auto welterusten kussen. Affectie voor je auto is heel normaal, vind ik tenminste. Deze nieuwe letter uit het Keveralfabet past dan ook wel bij mij, want ik heb hier ook een beetje last van eigenlijk... We hebben het hier over de...

van Verliefd
De meeste Keverrijders zijn ooit verliefd geworden op de Kever doordat hun eerste auto een Kever was of omdat de ouders al in een Kever reden. Meestal is het liefde op het eerste gezicht. Daarna laten vorm, kleur, uitstraling en type model je niet meer los. Het is dan ook gewoon een vreselijk lekker ding!

maandag, maart 07, 2005

Sneeuwballen

Sneeuw-pret?

Dit weekend werd de thuiswedstrijd van Ajax afgelast, wegens het gevaar voor spelers en supporters door sneeuw op het dak van het stadion. Okay, nu zit er een dak op de Amsterdam ArenA tegen negatieve weersinvloeden, kunnen ze nog niet voetballen.

zondag, maart 06, 2005

Sport vanaf de bank

Super!

Het hele weekend was vol met verschillende sporten! Althans, niet voor mij: ik zat heerlijk op de bank. Zo was er al vanaf donderdag de WK afstanden voor schaatsers. Hartstikke super. Met een schitterende 10 kilometer afgelopen zaterdag (3. Hedrick, 2. Carl Verheijen en 1. Bob de Jong) en een verrassende winnares op de 1000 meter (Barbara de Loor) op zondag. Vandaag dus. Het was vandaag ook de eerste keer dat er een ploegenachtervolging werd gehouden op de WK Afstanden. En het Nederlandse team, bestaande uit drie van mijn favorieten: Carl Verheijen, Erben Wennemars en Mark Tuitert, werden op dit nummer de eerste wereldkampioenen!
Dit weekend stond ook in het teken van Davis Cup tennis. Vrijdag begon dat al met een spannende wedstrijd die de niet topfitte Sjeng Schalken wist te winnen. Wessels won de tweede partij van de Zwitsers, maar de zaterdag was niet een oranje dag! Na 2 sets voor te hebben gestaan en een matchpoint in de derde set, gingen de Zwitsers er toch met de winst vandoor. Vandaag moest dus uitblijken of de vierde wedstrijd voldoende was, of dat er een vijfde keer aan te pas moest komen. Na een zinderende, spannende wedstrijd met veel advantages en matchpoints, wist Sjeng dan toch de vijfde set met 9-7 naar zich toe te trekken! Waarna hij coach Bogstra huilend in de armen viel. Dat is nu topsport!
Al met al een superweekend wat de sport aanging voor Nederland. Heerlijk om dat mee te maken, al is het dan uit je luie stoel!

zaterdag, maart 05, 2005

Blog-familie

Voor elkaar!

Zo, ik heb de hele family aan de blogspot! Mijn pappie heeft er nu ook eentje, met hele leuke foto's van Eendjes... onder andere. Maar ach, het beste is om even zelf te gaan kijken. Waar? Op http://henkdenijs.blogspot.com!

Who's next?

vrijdag, maart 04, 2005

Spetter pieter pater

Bijna...

Ik heb mijn aanvraag voor mijn nieuwe Spetterpas op de bus gedaan! Nog even en ik kan mijn vriendjes weer live zien!



donderdag, maart 03, 2005

Muppet effect

Omroep installatie

Wie kent dat effect van de Muppets, dat wanneer een voiceover door studio of theater dendert, iedereen om zich heen, maar in ieder geval naar boven gaat staan kijken? Vanmiddag was dit effect heel goed te zien op Amsterdam Centraal Station. De omroepster (live!) riep namelijk echt gericht goed om.
Picture this: je staat op het station en tegenover je staat een heel perron vol met mensen te wachten op de stoptrein naar Enkhuizen. De omroepinstallatie floept aan en je hoort een vriendelijke dame zeggen: 'Hier volgt een bericht voor de reizigers op perron 7'. En iedereen, maar dan ook iedereen, op perron 7 kijkt direct omhoog of om zich heen om zich tot de stem uit de lucht te richten.
Echt heel grappig! Zo zie je maar dat de reacties van de Muppets toch niet helemaal uit de lucht zijn gegrepen.

woensdag, maart 02, 2005

Keevie & Ik

In de sneeuw

Het mooiste aan sneeuwwitte paden en wegen, is de stilte die het veroorzaakt, ookal razen er honderden auto's langs. Het maakt de wereld sereen, stil en vooral licht... krakend onder de schoenen, knarsend onder autobanden. Sneeuw maakt de wereld mooier. En het is prachtig om Keevie er in ondergedompeld te zien...

Ik heb nog nooit, maar dan ook echt nog nooit in zo'n prachtige sneeuwbui gereden. Eigenlijk heb ik, zolang ik mijn rijbewijs en Keevie heb, niet in de sneeuw gereden. Het was voor ons dus de eerste keer. En wat was deze prachtig! O, Keev heeft wel eens met zijn voetjes in de sneeuw gestaan, maar niet zo. En we hebben samen ook wel eens een natte sneeuwbui gehad, maar dit... Schit-te-rend!
Echt, hoe vaak rijd je nu 70 km per uur over de snelweg en een beetje glijdend over de binnenwegen met maar 10 tot 15 km per uur? Nooit toch? En als je het doet, wordt het je niet in dank afgenomen. Het vreemde is dat alle gasten die normaal met heftige regenbuien en dichte mist met 140 over de snelweg razen, nu ook allemaal rustig aan tuften met de stoet. Geen file's, wel wat tegen elkaar aan gegleden auto's. Maar niet Keevie (die als ik een uur later van mijn werk had weggegaan had moeten uitgraven), die met zijn witte neus en dakje mij droog en warm naar huis bracht. Natuurlijk heb ik thuis een paar fotootjes van mijn witte Keev gemaakt, die ik zal plaatsen wanneer ze ontwikkeld zijn. Daarna mocht hij naar zijn eigen warme stalletje, waar ik de meeste sneeuw van hem heb afgeveegd, zodat hij beter kon drogen. Want handdoeken in zijn formaat heb ik nu eenmaal niet!
Vannacht sneeuwt het nog even door, dus met een beetje geluk zet de winter nu echt goed door. En het is lang geleden dat er zo'n pak sneeuw is gevallen, dat ook daadwerkelijk is blijven liggen! Straks moet ik nog sneeuwkettingen gaan aanschaffen voor de Keev!

dinsdag, maart 01, 2005

Keveralfabet

Oh U rijdt in een Kever? Of rijdt U niet in een Kever? Tegen Keevie mag best wel 'je' gezegd worden hoor. Overigens tegen mij ook. Maar af en toe mag je best even een U'tje laten vallen. Een nieuwe maand en dus ook weer een nieuwe letter in het Keveralfabet. En je raadt het vast wel. Het is de...

van Uniek
Kevertjes zijn uniek. Nergens ter wereld zie je immer namaak Kevertjes rijden. Je hebt de Deux-Chaveau (Eend), de Mini Cooper en de Fiat 500 en ze zijn allen uniek dankzij hun vorm. Ook de vorm van de Kever is uniek. Maar niet alleen de vorm maakt de Kever zo bijzonder en enig in zijn soort, ook de simpele techniek en het feit dat hij speciaal voor het volk is gefabriceerd. Keevjes zijn gewoon anders dan anders. Ze vallen niet alleen op door hun uiterlijk: ook het Kevergeluid is 'one of a kind'. De een zegt dat er een vrachtwagen langs komt, de ander noemt het een rochelende motorboot. Eén ding is zeker: geen andere auto maakt zo'n heerlijk aanwezig geluid. Kortom, Keevjes vallen lekker op tussen alle andere auto’s, doosjes op wielen of koekblikken!

Vroemmmmm....

B'Day Countdown