Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

maandag, april 19, 2004

Pascal naar Rotjeknor

Transfer

Het is dan toch zover. Pascal Bosschaart vertrekt aan het einde van dit seizoen naar Feyenoord. Voor hem een droom die werkelijkheid wordt, en dat gun ik hem dan ook van harte. Neemt niet weg dat ik mijn favo FC Utreg speler ga missen op het middenveld van de Galgenwaard.

Pascal in duel met ex-FC Utrechter Dirk Kuijt, tijdens de wedstrijd in de Galgenwaard afgelopen zondag
Pascal zal volgend seizoen in het rood-wit van Feyenoord spelen

Hij tekende vandaag een contract voor drie jaar bij de Rotterdamse club. Op de website van FC Utrecht stond exact het volgende te lezen:

Pascal Bosschaart tekende maandag een driejarig contract bij Feyenoord. De 24-jarige speler tekende voor drie seizoenen.
Bosschaart sprak van een 'ultieme droom' die met zijn overgang naar Feyenoord werkelijkheid is geworden. De middenvelder werd maandag in Rotterdam aan de media gepresenteerd.
FC Utrecht ontvangt een vergoedingssom, omdat Bosschaart nog tot de zomer van 2005 een contract bij de club had. De clubs maken de transfersom niet bekend.
Beide clubs hebben elkaar een week geleden in de uiteindelijke vergoedingssom gevonden, maar Utrecht en Feyenoord wilden wachten met het bekend maken van de overgang van de middenvelder vanwege de ontmoeting gisteren tussen de Utrechtse en Rotterdamse eredivisie clubs.
Pascal Bosschaart is geboren in Rotterdam en is daar nog steeds woonachtig. Hij doorliep bij Feyenoord de jeugdopleiding en kwam in 1997 naar FC Utrecht. Hij debuteerde op zeventienjarige leeftijd in de hoofdmacht in een uitwedstrijd bij De Graafschap en speelde sindsdien 187 wedstrijden voor de club. Bosschaart won vorig jaar met FC Utrecht de Amstel Cup. Hij mist de finale van dit seizoen door een schorsing.
Zoals bekend hebben de onderhandelingen geruime tijd in beslag genomen. Maar FC Utrecht hecht eraan te verklaren, dat ze Bosschaart de overgang naar Feyenoord in deze fase van zijn carrière van harte gunt en ze wenst hem veel succes bij zijn nieuwe club.


Helaas hebben ze mij niets gevraagd... maar Pascal, ik gun je dit met heel mijn hart... als je maar wel een beetje aardig blijft wanneer je met Feyenoord uit komt spelen in de Galgenwaard. En als je ons supporters, de ambiance, de stad en het stadion dan ook maar een beetje mist, dan is het goed.

Enne: goed je best doen jochie, in Rotjeknor, dan kom je misschien ook eindelijk eens in Oranje!

Liefs, van een enthousiaste supporter uit Vak R. Ik zal je best gaan missen.


Een paar leuke links:
Profiel Pascal Bosschaart
Leuke Heren: deel 5

P.S. Uit het Utrechtse oog, betekent niet uit het Utrechtse hart... ik zal Pascal natuurlijk blijven volgen en daarvan dingetjes op Keevie & Ik en andere verhalen zetten, want hij is en blijft leuk en goed en dus zwaar de moeite waard om over te blijven schrijven!

B'Day Countdown