En eindelijk was het dan zover. Vanmorgen al vroeg wakker, omdat ik nog wat dingetjes wilde opruimen. Uiteindelijk heb ik eerst naar 'My Life as a Teenage Robot' zitten kijken, voordat ik aan opstaan toe kwam. Met vlinders in mijn buik heb ik vervolgens mijn haar gedaan, leuk make-upje uitgezocht, mijzelf in mijn Dance tenue (eigengemaakt promo-shirt met zwarte broek, bling-gympen, megabling oorbellen, geluksengeltje en natuurlijk colbert) gestoken en vervolgens beneden wat aan de slag gegaan. Het was een kwestie van seconden. Gelukkig kwam Ploon al om half 10, want gedeelde nervositeit... enfin.Om kwart voor 11 zijn we met zijn allen (Evert, Henk, Wilma, Henkje, Ploon, ik en Papa) naar het winkelcentrum getogen, waar Maureen met Gaja-Fleur zich al snel bij ons voegde.
De Bruna stond in het teken van SoulBlues. Zowel de pilaar voor in de winkel, als achterin, als op de tafel bij de jeugdboeken stond vol met mijn - ja, echt waar... - boek. Daarnaast had de bedrijfsleider van Bruna Overvecht A4tjes opgehangen met de tekst dat er om 11 uur een presentatie zou zijn van Dance SoulBlues. Nou, dan voel je je wel heel erg speciaal hoor!
Na een leuke speech en een cadeautje - een heerlijke fles wijn van Bruna en een prachtige bos bloemen van papa - was de verkoop dan officieel begonnen. Evert en Henk namen een rush naar de pilaar waar ze al snel in een kassarij belandden en ik achter in de winkel alwaar ik de boeken kon signeren. Wat ik ook gedaan heb. En ik hoop - ondanks het ene schrijffoutje - verder helemaal naar wens. Tijdens het kletsen in de winkel kwam Peter - van FC Utrecht - ook nog langs voor een boek met handtekening, wat ik echt hartstikke leuk vond. Ik voelde me eigenlijk een beetje jarig vandaag. Dat, in combinatie met het idee dat je net een Oscar hebt gewonnen ofzo. Heel bijzonder.
Na de presentatie en mijn signeersessie hebben we even lekker gegeten bij Charlie Chiu's om nog voor thee, koffie, fris en een koekje bij mij thuis aan te belanden. Ook dat was echt heel gezellig, want kleine Henk en Gaja-Fleur hebben nog heerlijk met elkaar gespeeld.
Ik heb een superdag gehad. Eerlijk waar. En ik hoef niet op de volgende Kinderboekenweek en kinderjury te wachten hoor... ik heb mijn eerste (zilveren) griffel al binnen! Bedankt Maui!
Foto's zullen binnenkort online zijn op BluesBuzz.punt.nl, The Nice, that's my nickname en op BrunaOvervecht.nl. Maar ook Koekiemonster - altijd van de partij - zal op zijn Cookie Report aandacht besteden aan deze heugelijke gebeurtenis. En ik natuurlijk ook! Tot later!
Morgen is het dan zover! De boekpresentatie bij Bruna Overvecht. Ik vind het reuzespannend. En terecht, want er is een droom van mij uitgekomen. Eentje waarover ik al vanaf het moment dat ik kon schrijven ik al dagdroom: mijn eigen boek in een boekenwinkel op de plank! Gaaf...
Jawel lieve mensen, de derde update van vandaag. Ik ben namelijk even naar de winkel geweest en daar stonden er al een paar. Maar volgende week is de echte presentatie. Tot die tijd is hij wel te koop via gopher.nl en bruna.nl.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, b, c, d... even een rondje rennen om het gebouw en dan... pfffffffffffffffff.
Vandaag kunnen de vlaggen vast klaar gezet worden, de feestjurken gestreken en de krullers in het haar - by the way, niet echt meer nodig want ik heb sinds dinsdag weer een lekker permanentje! - want: vandaag rolt SoulBlues van de persen zo de afleverdoosjes in voor de Bruna.
SoulBlues ~ update