Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

donderdag, maart 09, 2006

Gemeenteraadsverkiezingen
of het beste van de Ambtenarij

Ik wilde nog iets vertellen over de gemeenteraadsverkiezingen van afgelopen woensdag. Omdat P'tje op vakantie is bij haar broer en zus in het oosten van het land, had zij mij gemachtigd om voor haar te stemmen. Aangezien we op hetzelfde adres - de bieb - mochten stemmen, leek mij dat geen probleem.

Zij vorige week netjes getekend en ik woensdag op pad naar het stembureau. Zie ik bij het binnengaan dat er maar liefst twee stemdistricten zijn gevestigd in de bieb. Ik hoor bij district 50 en P'tje bij 51. Zitten ze tegenover elkaar aan tafeltjes in hetzelfde nauwe, benauwde ruimtetje, mag ik niet stemmen voor P'tje, omdat zij in een ander district stemt...

Hallo! Ambtenarij op zijn best. Je springt van de ene tafel naar de ander en je stemt. It's-a simple! Maar niet heus. Want P'tje had iemand moeten machtigen in haar eigen district.

Nogmaals, district 50 zat rechttegenover district 51 met een gangpaadje van een metertje...

Mijn antwoord: 'Nou, dan lopen jullie een stem mis in de opkomst van vandaag. Goedemiddag!'

Ik heb dus alleen voor mezelf mogen stemmen. Zonde van de inkt...


Vakantie!

Dag 6 & 7: Thuis voor de buis


Ja, ik geniet nog steeds van mijn weekje vrij. Gisteren was een beetje druk geworden met het koken van de lasagne, daarna met papa naar oma toe in het Hospitium, vervolgens de berg was opvouwen die ik die dag gewassen had (2 wit, 2 bont... met die wasmarathons doe ik toch iets verkeerd...) en daarna hebben we Les Daltons gekeken. Althans, papa en ik. Een erg leuke film, met veel humor en heen en weer gescheld tussen Joe en Averell - die bijna elke scène wel eindigt met 'Wanneer eten we' - een echte Jolly Jumper, een grappige Lucky Luke - met een iets te breed gezicht, maar een hilarische schaduw - ma Dalton en Rataplan! Een leuk hondje met een opgezette snuit. Hij was super. Papa vertrok naar Cees' Place waar hij - zo sms-te hij - een solo heeft zitten spelen op het podium! Stoer nietwaar? Ik bleef thuis en heb naar de hiphopdansfilm Honey gekeken, met Jessica Alba in de hoofdrol. Een hele vrolijke film met veel humor, dans en goede muziek. Na de film was het te laat om nog een vakantiedagje te beschrijven.

Vandaag heb ik ook voor de buis doorgebracht. Nadat ik opa naar oma had gebracht, heb ik Dancing Stage Mario Mix maar weer eens uit de kast gehaald en na een paar liedjes te hebben ingedanst het spel nog maar weer eens gespeeld. Ik moet bekennen, op easy, want aan het einde zweet je zo, dat het niet eenvoudig is om op easy perfecte dansjes te doen! Daarna ben ik nog een rondje met Basje gaan wandelen en heb ik op het winkelcentrum nog wat hoognodige boodschapjes gehaald. Je kent het wel, van die dingen die je anders toch maar vergeet. Wattenstaafjes en peertjes voor in de schemerlamp! Straks lekker nasi eten - papa staat op moment van schrijven te koken - en dan... tja... wie zal het zeggen. Misschien ga ik wel weer eventjes voor de buis zitten. Heheh.


woensdag, maart 08, 2006

Cookie Report

Cookie has been swimming... well, I guess he has...



...if you want to know what happened in the Dolfinarium, just visit CookieReport and you'll find out!


dinsdag, maart 07, 2006

Vakantie!

Dag 5: Echt vrij!


Gek, dat je inderdaad pas op dinsdag om 7 uur ontdekt dat je niet je bed uit hoeft om te gaan werken, dat dan pas je vakantie gevoel ontstaat! Om mijn echte vrije dag te vieren ben ik met mijn broer en neefje wezen winkelen in de stad. Nog een paar leuke Sesamstraat dvd's gekocht en een nieuwe UV-lens voor mijn Spiegelreflex bij de MediaMarkt en een gitaarstandaard voor papa's rode elektrische gitaar gehaald bij Staffhorst. Verder had mijn broer nog luiers nodig en kon hij foto's ophalen van de kleine.

Gezellig hoor.

Morgen ga ik weer eens verder schrijven aan mijn science fiction verhaal. In alle rust. Enne... ook maar eens achter die nieuwe kwartetstukken aan!


maandag, maart 06, 2006

Vakantie!

Dag 4: Gewoon maandag


Vandaag voelde het gewoon als een normale maandag. Vanmorgen een beetje uitgeslapen en om half 9 mijn bed uit om daarna met Basje te gaan wandelen. Rond tien uur de auto ingestapt - die van papa, nádat ik hem sneeuwvrij had gemaakt - en stapperdanstapvoets naar opa gereden, hem daarna naar oma in het Hospitium te Vleuten gebracht. Even lekker met oma over de dolfijntjes gekletst en haar wat leuke foto's laten zien, en daarna weer terug naar huis.

Saxofoon gespeeld - want het is maandag - en hard op de nieuwe stukken geoefend. Daarbij ben ik erachter gekomen dat het eerste nummer uit het tweede boek van Guy Lancour (Klassieke etudes) danig voor een ontmoedigingsbeleid zorgt, maar ik zet stug door, want het is best weer een mooi liedje. Boodschapjes gedaan. Met Mol en Bas gewandeld en op Henkje gewacht, terwijl ik koortsig de hutspot aan het koken was.

Henkje was weer lief, zoals anders. Hij zit in een nieuwe groeifase. Deze week is zijn topweek zei mijn broer, dus is hij hangerig, huilerig en een beetje hongerig. Toch is onze kleine hartstikke vrolijk, maar af en toe overweldigen de groeipijntjes hem, totdat hij doodmoe - soms van het huilen - tegen je aan in slaap valt. Om hem een beetje af te leiden heb ik een Sesamstraat DVD opgezet en hij vindt Grover volgens mij erg leuk. We hebben saampjes erg gelachen om Grovers Aerobics video (echt waar).

Na het eten - ook zoals iedere maandag - is het dan haasten naar de bus - en deze allebei onherroepelijk missen - op weg naar saxofoonles. Na de les had ik een 'tussenuur' waarbij ik lekker heb zitten lezen in een Star Trek pocket om vervolgens nog even lekker te kwartetten.

En nu ben ik weer thuis... en zit ik een verhaaltje over de maandag te typen. Misschien dat mijn echte vakantiegevoel pas morgen toeslaat. Als ik wakker word en mij bedenk dat ik er niet uit hoef om naar mijn werk te gaan...

...de tijd zal het leren!

In ieder geval, tot morgen!

zondag, maart 05, 2006

Vakantie!

Dag 3: Lekker niets


Vandaag is dan de derde dag van mijn Krokusvakantie begonnen. Het sneeuwt nog steeds, het zonnetje is nog steeds warm en ik... Ik geniet van mijn Dolfinarium foto's. Wat erin de planning staat? Helemaal niets. Het is zondag... dus gaan we niets ondernemen, maar lekker een beetje tv kijken, bloggen, foto's kijken, misschien wat lezen en een spelletje doen. We zien het wel!

Maar... ik denk dat ik iedereen even van mijn Dolfinarium in de sneeuw-foto's mee ga laten genieten...




zaterdag, maart 04, 2006

Vakantie!

Dag 2: Winkelen


Het was vandaag weer ouderwets zaterdag. 's Morgens koffie drinken - niet bij ons thuis, maar bij oma in het Hospitium - daarna met papa boodschappen doen op het winkelcentrum. Eerst de rolletjes weggebracht, daarna lekker bij Charlie Chiu's een broodje gegeten. De Appie onveilig gemaakt met boodschappen doen. Daarna de foto's ophalen - gelukkig is er van de barst niets te zien - en bij de Xenos nog wat spulletjes gekocht. Vervolgens de bus naar de stad gepakt om mijn broer op te halen bij Whoops, waar hij een toernooi had. Ik zou even komen kijken, maar tegen de tijd dat ik in de stad was, waren ze al klaar. Samen naar zijn huis, nog wat Clix-poppetjes bekeken en weer naar mijn huis. Daar heeft mijn broer nog even de skipistes van papa's spelletje onveilig gemaakt en hebben we met zijn allen Idols gekeken. Jammer dat Ellen eruit ging net... Nog even Casino gekeken en daarna een stukje geblogd. Morgen dag 3 van mijn vakantie... gelukkig heb ik nog heel wat daagjes te gaan ;-).


vrijdag, maart 03, 2006

Vakantie!

Dag 1: Dolfinarium Harderwijk


Eindelijk. Ik heb een weekje vakantie. Heerlijk banjeren door de sneeuw met Bas, lekker op de bank hangen en films kijken. Met een muziekje aan verder gaan met schrijven... maar vooral even uitrusten. En daar ben ik vandaag dan ook mee begonnen. In het Dolfinarium!

Morgen ga ik mijn rolletjes wegbrengen, maar dit was ongeveer de sfeer:


Dampend water en heel veel sneeuw! Witte dennebomen en coniferen. Zandpaden bedolven onder een laag sneeuw. De dieren deels in hun sas - vooral de dieren die ijskou gewend zijn of in de genen hebben zitten - of iets minder. Helder water, natte broekspijpen... heerlijk. Ik ben helemaal uitgewaaid, nat gespatterd tijdens de show in de Koepel - want het was rustig en Koekie & Ik konden op de eerste rij zitten - en heerlijk tot rust gekomen bij Myke en Skinny in de Odiezee. En natuurlijk kwam Beach me even gedag zeggen!

Op de terugweg was de sneeuw al bijna verdwenen... al werd het wel ineens veel kouder. Met het zonnetje op Keevs en mijn bolletje op de tergweg reden we naar huis. En van dat zonnetje werd ik wel een beetje rozig. Vooral omdat de zilte zeelucht nog in mijn neus zat.

Bovendien eindigde deze eerste vakantiedag met een potje clix in Beesd.

(Morgen de rolletjes wegbrengen - en hopen dat de kapotte UVfilter op mijn Spiegelreflex die ik pas laat ontdekte niet veel foto's heeft verprutst... anders heb ik nog heel wat te retoucheren...)


woensdag, maart 01, 2006

Keevie & Ik

1 maart
Begin van de Nederlandse Winter

Vandaag is de meteorologische lente begonnen.
Buiten is het een echte winterdag. Vanmorgen al in de sneeuw Keevie uit zijn garage gereden. Daarna met een dikke sneeuwbui naar Almere getuft. Waarbij Keevie twee keer is gepekeld. Je verwacht bijna dat de chauffeur van de vrachtwagen uit zijn raampje van de cabine gaat hangen en je na zal roepen: 'Met uitjes en zuur, mevrouw?'



Daarna aangekomen in een sprookjesachtig Almere Haven, met een prachtige zon die door de wolken heen komt. Door de sneeuw op zakenlunch gegaan, met grote vlokken en een koude nek. Buiten Keevie helemaal wit! Gewoon de lamellen opengeschoven zodat we het konden zien sneeuwen. En nu... de zon is gaan schijnen en er is bijna geen sneeuw meer te zien. Maar ach... was dat vorig jaar niet ook zo?




PS: zelfs Koekie heeft zijn geplande Cookie Report voor vandaag verschoven. Waar hij het dan wel over heeft... sneeuw natuurlijk!

B'Day Countdown