Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

zaterdag, mei 31, 2014

Golden Lion nailart

De leeuwin staart voor zich uit, terwijl ze je toch wel stiekem in de gaten houdt vanuit haar ooghoeken. Elke beweging volgt ze en je zal haar dan ook zeker niet verrassen. De gouden haren schitteren in het zonlicht en haar ogen stralen vol wijsheid. Sabari van DierenPark Amersfoort is een van de mooiste leeuwinnen die ik ken. Maar hoe 'vang' ik haar vacht en karakter nu in een nailart?

Een leeuw heeft heel andere kenmerken dan een zebra, giraf, Afrikaanse wilde hond of tijger. Een leeuw is eigenlijk - op de manen na - weinig flamboyant. Alhoewel... Sabari is natuurlijk wel prachtig goudgeel van kleur. Dus heb ik haar karakter tot uiting willen brengen met een bijzondere samenstelling van twee kleuren goud.

De basis bestaat uit twee dunne laagjes Rimmel London Salon Pro Frankie My Dear lichtgouden nagellak (nummer 135). Laat dit goed drogen. De bovenste laag kun je met een sponsje maken, maar ik heb de Oh My Goldness! van Catrice (nummer 910) direct aangebracht. De nagellak is semitransparant, waardoor ik het makkelijker vind om deze laag direct op de nagel aan te brengen. Let hierbij op dat je slechts 2/3 van de nagel met de donkere kleur goud lakt, zodat de lichte kleur nog steeds te zien is. De puntjes van je nagel mogen uiteraard donkerder dan de overgang tussen licht en donker. Laat dit ook weer goed drogern en breng zonodig op de bovenste derde van je nagel nog wat extra lak aan. Is het goed opgedroogd? Bescherm je funicure dan met een sneldrogende topcoat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown