Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

woensdag, mei 21, 2014

Funicure: Tijger nagels

Ik ben helemaal into nailart. Nu ik echt doorheb hoe je verschillende technieken kunt gebruiken voor een funicure, moet ik zeggen dat ik er ook steeds handiger in word. Ik heb al een tijdje de Siberische Tijger nailart op mijn lijstje staan om te proberen. Een bijzonder geheel van oranje, wit en zwarte strepen. Op Youtube vond ik een filmpje hoe de gradatie van oranje op het wit werd gemaakt, namelijk door te 'stempelen' met een poreus make-upsponsje. Nu heb ik heel lang gezocht naar zulke sponsjes maar niet gevonden - of ze waren veel te duur. Maar, zo dacht ik ineens, ik kan natuurlijk ook een stukje van een keukensponsje afknippen! Enne, die kosten € 1,- per meter sponsjes. Zo gezegd, zo gedaan en dit is het resultaat. (foto tijger: Berry de Nijs - Dierenpark Amersfoort)

Start met het lakken van de nagels met de witte lak. Zorg dat het mooi dekt en dat het goed droog is voor je verder gaat. Breng bij voorkeur twee dunne laagjes aan voor een mooi dekkend geheel.
Knip vervolgens een stukje van een sponsje af en doe wat oranje (maar brons of goud mag natuurlijk ook) nagellak op de spons en dep deze vervolgens over je nagels. Het mag er wat slordig uit zien, de haren van een tijger zijn ook niet netjes gekapt. Laat het drogen en pak er vast wat wattenstaafjes en nagellakremover bij om de vingers schoon te maken, want door het sponzen komt de oranjenagellak echt overal.
Wanneer je nagels goed droog zijn kun je met een striper of met een cocktailprikker of dotting tool met zwarte nagellak de tijgerstrepen op je nagels tekenen. Laat de nagels weer goed drogen en bescherm vervolgens je funicure met een sneldrogende topcoat.
Tip: zwarte nagellak heeft de neiging te vlekken als je er met een topcoat overheen gaat, maar wanneer je een wat dikkere laag (ook weer niet te dik) snel overheen lakt, dan voorkom je het uitlopen van je zwarte lak.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown