Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

maandag, augustus 08, 2005

Harry Potter, deel 6

Raar gevoel

Dienstmededeling: Wie Harry Potter & The Half-Blood Prince nog niet heeft gelezen moet dit stukje maar overslaan vandaag. Want ik wil niemands plezier in het lezen wegnemen, doordat ik per ongeluk dingetjes verklap. Einde mededeling.

Gisteravond (of zeg maar vanmorgen rond een uur of een) sloeg ik met een diepe zucht het zesde deel van Harry Potter dicht. Het was weer zeer spannend, zeer opbouwend naar het slot. Alle eindjes werden daar weer even aan elkaar geknoopt, maar met een open einde naar het zevende deel.

Hoewel het dus weer hartstikke goed was (ik heb het boek afgelopen vrijdag pas geopend en in een weekend dus uitgelezen), zit ik toch met een raar gevoel...

Iets aan het einde klopte niet helemaal, hoewel het wel klopt voor het plot en het verhaal en de personages (een Defence Against the Dark Arts-teacher blijft nu eenmaal niet langer aan dan een jaar).

Een dingetje zat mij niet zo lekker. Dat was namelijk helemaal niet het idee dat ik had van een van de personages (ik zal niet zeggen wie, mocht je per ongeluk toch het boek nog willen lezen). Ik had een heel ander idee van hem gekregen, onder andere door de films, dus ik hield een onbestendig gevoel over. Zo van... dit klopt niet. Hier steekt nog veel meer achter. Een literair trucje wellicht?

Helaas moeten we daarop wachten totdat deel 7 in de winkels ligt (hopelijk volgend jaar) en dat het dan weer net zo spannend is als het vorige boek. En hopelijk een stuk bevredigender wanneer je het dichtslaat na het lezen van de laatste bladzijde...

Film
Gelukkig hebben we in het najaar de film van het vierde boek The goblet of fire. De trailer heb ik in de bioscoop voor Star Wars al gezien...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown