Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

zondag, augustus 14, 2005

Bargevecht

It's Clobberin' Time!

Het was rammen geblazen gisteren tijdens het Heroclix toernooi in Beesd. Het was zaterdag en onze figuurtjes zaten in de bar. Fully loaded begonnen ze aan een bargevecht, waarbij de stukken meubilair en glas je om de oren vlogen.

Het eerste potje dat ik speelde was tegen SieGW (Storm in een Glas Water). Onze sterke mannen en vrouwen braken de tent af. Mijn groep moest helaas het onderspit delven en droop af naar een ander café om hun verdriet te verdrinken.

Daar troffen we Gridlocked met een groepje ongeregeld aan, waar je niet eenvoudig bij in de buurt kon komen. Toch lukte het, maar het mocht niet baten. Ben Grimm en zijn kornuiten moesten nodig ontnuchteren... wat het pak slaag dan ook zeker deed.

In het derde café - mijn jongens en meiden hadden even een paar slokken sterke koffie tot zich genomen - ging het beter. We werden uitgedaagd door Rogueborg en dat heeft hij geweten. Hoewel het derde potje werd uitgevochten aan de losers tafel kwam mijn team als overwinnaar uit de bus en viel de schade nog wel mee. Althans, aan de score...

Omdat mijn broer nog een potje Star Wars ging spelen met de winnaar van het Heroclix toernooi en we met vijf overbleven, stelde ik een potje free for all voor. Dit werd gretig aangenomen en in plaats van het café troffen de groepen zich nu buiten.

Gridlockeds ouwe team was zodanig in de olie, dat hij een ander team inzette om zijn eer te redden, wat helaas niet lukte omdat mijn Atlas en Ben Grimm (The Thing) zich met twee rake aanvallen over zijn Hulk ontfermden. Tigra uit mijn team zorgde ervoor dat She Hulk van Gridlocked niet verder kwam en Wolverine klauwde erop los tegen Collussus van SieGW, hoewel dat niet veel mocht baten. Mijn She Hulk was niet opgewassen tegen haar She Hulk kloon uit Grid's team, maar Ben Grimm heeft wel Destiny laten zien dat een orakel niet alles kan afwenden.

Tijdens het potje hebben we enorm gelachen - zet vier man en een vrouw op een kaart en de rake opmerkingen vliegen net zo langs je oren als de dobbelstenen - met een zeker hoogtepunt, toen een van de heren (we noemen geen namen, you know who you are, don't ya Meanie?) SieGW ineens 'Lieve schat' ging noemen... Zo op papier wellicht niet zo grappig, maar geloof me, dat moment was hilarisch.

Het potje werd uiteindelijk verloren door Gridlocked, gevolgd door Rogueborg, Mystique (c'est moi), Meanstreak (ja hij was er ook bij) en SieGW. Die uitriep: 'Dus zo voelt het om te winnen!'

Al met al weer een geslaagde middag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown