Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

vrijdag, augustus 05, 2005

Captain Kirk doet het weer

Breathtaking

Captain Kirk leeft! Wie de boeken van William Shatner leest weet dat nadat Kirk was gestorven in Generations, The Borg hem weer hebben opgelapt. Inmiddels is hij aan zijn derde trilogie bezig, waarbij de nanochips zijn verwijderd. Ik heb het natuurlijk over Captain's Blood, het boek dat ik afgelopen maandag met een tevreden zucht sloot en daarna tot mijn spijt moest concluderen dat het derde boek van deze trilogie pas volgend jaar ofzo op de Nederlandse markt zal verschijnen. En aangezien het een giga-openeinde heeft...

Maar goed. Captain's Blood gaat over Kirk en zijn zoon, Joseph. Naast oude vertrouwde vrienden als Spock, Bones en Scotty, treden ook de andere helden op zoals Riker, Picard en Janeway. Maar het mooiste is, vind ik, dat William Shatner oude tijden doet herleven. Zo haalt hij feiten uit de eerste vijf jarige missie van Kirk terug om aan de hand daarvan zijn verhalen te schrijven. Heel boeiend, heel indrukwekkend en een feest voor de TOS liefhebber.

Op verschillende websites had ik gelezen dat ze het boek minder goed vonden dan eerdere. Nu moet ik toegeven dat de eerste trilogie prachtig was, omdat de man waarover het ging zichzelf opnieuw ging ontdekken. De tweede trilogie ging over de Mirror Universe. De derde over zijn gezin. Waarschijnlijk niet zo indrukwekkend, maar wel prachtig. Ik betrapte mij erop dat ik een aantal scènes gewoon mijn adem inhield, zo spannend was het beschreven en ook zo mooi. Want Kirk en een klein kind, dat is een hele mooie combinatie!

Ja, William Shatner heeft zichzelf weer eer aangedaan in Captain's Blood. Ik vind het jammer dat ik het uit heb, maar ja... nu kan ik aan Harry Potter and the Half-Blood Prince beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown