Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

zondag, mei 08, 2005

"Papa heeft een Big Mac gewonnen!"

Kent iemand die reclame nog? Zo lang geleden was het nu ook weer niet, dat je dat jochie op tv monopoly ziet spelen en dat hij iedere keer het bord omgooit, want "het is niet eerlijk". Aan het einde van de reclame zit hij bij de Mac een kraskaartje open te krassen tijdens de monopoly-weken en heel trots verklaard hij aan zijn kinderen (omdat hij nooit iets gewonnen heeft met monopoly): "Papa heeft een Big Mac gewonnen!"

Nou, Papa had bij ons thuis gisteren iets meer dan alleen een Big Mac gewonnen, hij was eerder een Big MacDaddy. Ik ben namelijk in het bezit van een Elvis Monopoly en gisteren na een potje scrabbelen besloten we om nog maar een potje te mon-oh-poo-lieën. In plaats van de Kalverstraat kun je Graceland toevoegen aan je stratenlijst, films aanschaffen en de oude shows van Elvis kopen. In plaats van het Elektriciteitsbedrijf koop je een Gitaar en een Piano en de stations zijn vervangen door vier kamers uit Elvis' Graceland.

Papa bezat al gauw het goedkoopste straatje direct ná start. Met hondertjes tegelijk schafte hij zich tupolo's aan (huisjes) en Gracelands (hotels) aan. De rijke stinkerd had zelfs nog wat 500-tjes achter de hand onder zijn brillenkoker... Waarvan ik danig de slappe lach kreeg.

Tot overmaat zat Papa breedglimlachend zijn geld te tellen, - met leesbrilletje op de punt van zijn neus - terwijl zijn straten maar groeiden, omdat broer en schoonzus de huur van de straat niet meer konden betalen en hun straten daarvoor in de plaats gaven. Glunderend zei hij: "Ik heb dit spelletje nog nooit gewonnen." Waardoor ik gierend en huilend van het lachen verklaarde: "Jongens, papa heeft een Big Mac gewonnen..."

Ik heb er nog buikpijn van...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown