Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

zaterdag, mei 21, 2005

Weggeblazen

Gisteren ben ik naar The New Generation Big Band geweest in het SJU huis in Utrecht. Reden? Ik kreeg een berichtje in mijn mail van Saxleraar en hij speelt in deze band. Aangezien ik Big Bands altijd hartstikke tof vind, ben ik met mijn saxvriendinnetje gaan kijken.

Het SJU huis is heel knus en zit in een kelder, de perfecte plek voor Jazz muziek, zoals je in oude films ook altijd ziet. Een gezellige bar, ruime dansvloer en lekkere latinjazz muziek. En daar stonden ze dan al klaar: 19 stoelen. Daarnaast glommen de koperkleurige instrumenten je tegemoet. Om 22.00 begon de eerste set, de mannen - de dames waren verhinderd - waren geheel in het wit. White tie? Nee, dat niet, gewone witte T-shirts, linnen broeken, er was zelf een trombonespeler in een karatepak!

Naast nummers van Herbie Hancock en John Coltrane speelden ze een supergave song in maatverdeling 7/8. En als klapper Sussudio van Phil Collins. Dat is echt een lekker nummer, vooral voor zoveel blazers! Dat werd dus swingen geblazen.

Meest onvergetelijke moment van de avond? De allereerste noot die werd gespeeld... daarmee werd het publiek - inclusief ondergetekende - bijna mee weggeblazen. Heel gaaf.

De avond was veel te kort, maar het gaf mij nog meer zin om mijn eigen sax te pakken en lekker te gaan spelen! Al was het daar gisteren een ietsepietsje te laat voor. ;-)



Geïnteresseerd in Jazz en de Big Band? Kijk dan ook eens op www.newgenerationbigband.com.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown