Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

maandag, mei 09, 2005

Ex-FC Utrechters

Ze waren er weer: Harald Wapenaar, Stijn Vreven en Igor Glusevic. De drie ex-FC Utrechters spelen allemaal bij Vitesse. De tegenstander van de FC gisteren. Harald en Igor werden zeer aardig en sportief ontvangen, wat werd beloond in een applaus aan het einde van de wedstrijd van beide spelers. Wat ik niet begreep dat de Belg met de paardenstaart zo ongelooflijk werd uitgefloten. Ik was juist blij om hem weer eens in actie te zien. Helaas ontvingen we daarom geen applaus van Stijn aan het einde van de wedstrijd. Vond ik erg jammer.

Wat ik ook erg jammer vond was de actie van Hans van der Haar op de enkel van Stijn Vreven. Sloeg niet echt ergens op. Bovendien was het wel erg onbezonnen. Hans kan beter zijn aandacht aan de wedstrijd besteden dan aan natrappen of bewust verkeerd inkomen. Nee Hans, je bent een paar puntjes in mijn waardering gezakt.

En dan natuurlijk de 2-1 tegen... Tja, als je drie, vier keer voor de goal staat en het dan niet afmaakt (zo 'vergat' Darl Douglas een paar keer de bal aan een speler naast hem af te leggen), dan verdien je het ook bijna niet om te winnen. En dat Hans de penalty miste, omdat Harald hem zo mooi stopte, dan vraag ik mij af: hoe zou je ze willen hebben!

Toch daagde er ineens iets aan het begin van de wedstrijd: Utrecht is een mooi winkeltje voor andere clubs. En dan met name voor Feyenoord en Vitesse. De jonkies (Dirk & Pascal) naar Feyenoord en de oudjes (met eerbied) of ex-FC'ers die eerst naar een andere club zijn gegaan (Stijn, Igor en Harald). Wie komt er nu shoppen in het winkeltje van de FC? Ik geloof dat ik uit de krant haalde dat Renéetje Ponk op de verkooplijst staat. En dan komen we bij een ander 'probleempje': iedere keer wanneer ik een favoriet heb bij de FC gaan ze weg...

En dan is er weer een ex-FC'er bij die we net zo sportief kunnen binnenhalen wanneer hij voor de tegenstander komt te spelen als Harald en Igor. Want wat ze Stijn gisteren aandeden vond ik onbegrijpelijk en vooral belachelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown