Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

zaterdag, september 18, 2004

't Is weer zover

Spreekkoren - 2

Het is op het nieuws, bij Barend & Van Dorp en iedereen heeft het erover. De spreekkoren die waren gevallen bij Ado - Ajax vorige week zondag. Dat de aandacht van de nederlaag (okay het was gelijkspel, maar in Ajax-ogen is dat een verlies) van de Amsterdammers wordt gehaald, is waarschijnlijk de bedoeling. Aangezien ik, als voetbalsupporter en -liefhebber, deze discussie ook veelvuldig heb gevoerd de afgelopen week, wil ik er eigenlijk nog maar twee dingen over zeggen, misschien dat zich dit nog uitbreidt, maar goed:

1. Waarom maakt Koeman zich zo druk over het gezang van Ado? Als tekstschrijver weet ik dat er maar één manier is om die naam af te korten: Koe-man. Dus waarom zo'n ophef maken over een zinnetje dat Nederlands correct is afgebroken?

2. Het woord 'Spreekkoor' staat nu als iets heel negatiefs in het nieuws. Maar, als ik nu mijn cluppie aanmoedig in een groep en die tekst scandeer of zing, ben ik dan ook schuldig aan een spreekkoor waarvoor de scheids de wedstrijd zou moeten staken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown