Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

maandag, september 20, 2004

Met z'n allen achter het doel

'Ponkie, Ponkie, Ponkie'

Afgelopen donderdag 16 september blesseerde Joost Terol zich op ongelukkige wijze en mocht keeper René Ponk invallen. Vorige jaar was hij de eerste keeper van FC Utrecht, maar sinds dit seizoen is Joost Terol de eerste keuze van Foeke Booy. Joost is een hele goede keeper, dat wel, maar ik was eigenlijk wel erg gesteld op René Ponk. Eigenlijk vanaf de uit-wedstrijd tegen MSK Zilnia, toen hij die penalty stopte.
Eerst was ik altijd erg nerveus als René in het doel stond, omdat hij nogal stijf op de lijn blijft en niet het doel uitkwam. Op het moment dat die penalty genomen moest worden, zei ik op de bank: 'Als je deze houdt, zeur ik nooit meer over je!' En hij hield hem! Dus heb ik mijn plan omgegooid van nerveuze uitroepen naar positieve aanmoedigingen. En dat hielp. Voor de alliteratie veranderde het 'Harald houwum' in 'Pak hem Ponk!' en dat rolde toch makkelijker uit mijn mond dan het 'Oooooh Po-honk!'. Aanmoedigen helpt nu eenmaal beter, toch?
Nu zit de positieve doelman op de bank. Hij heeft zich erbij neergelegd en staat regelmatig met drinkflessen aan de kant om de jongens in het veld aan te moedigen. In ieder geval helpt hij altijd Joost Terol met inspelen.
Onfortuinlijk blesseerde Joost zich dus, en nam René het over. Joost ging onder zeer luid gejuich het veld af. En René kwam onder luid gejuich het veld op. In mijn vak begon ik met het scanderen van 'Ponkie, Ponkie' wat algauw het hele stadion mee deed. Een positief spreekkoor dus. Kippenvel!
Hij keepte een wereldwedstrijd. En omdat Joost gisteren en aankomende zondag ook nog niet onder de lat plaats kan nemen, kan ik nog even genieten van René.


Een prachtige save tegen Djungardens

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown