Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

maandag, maart 06, 2006

Vakantie!

Dag 4: Gewoon maandag


Vandaag voelde het gewoon als een normale maandag. Vanmorgen een beetje uitgeslapen en om half 9 mijn bed uit om daarna met Basje te gaan wandelen. Rond tien uur de auto ingestapt - die van papa, nádat ik hem sneeuwvrij had gemaakt - en stapperdanstapvoets naar opa gereden, hem daarna naar oma in het Hospitium te Vleuten gebracht. Even lekker met oma over de dolfijntjes gekletst en haar wat leuke foto's laten zien, en daarna weer terug naar huis.

Saxofoon gespeeld - want het is maandag - en hard op de nieuwe stukken geoefend. Daarbij ben ik erachter gekomen dat het eerste nummer uit het tweede boek van Guy Lancour (Klassieke etudes) danig voor een ontmoedigingsbeleid zorgt, maar ik zet stug door, want het is best weer een mooi liedje. Boodschapjes gedaan. Met Mol en Bas gewandeld en op Henkje gewacht, terwijl ik koortsig de hutspot aan het koken was.

Henkje was weer lief, zoals anders. Hij zit in een nieuwe groeifase. Deze week is zijn topweek zei mijn broer, dus is hij hangerig, huilerig en een beetje hongerig. Toch is onze kleine hartstikke vrolijk, maar af en toe overweldigen de groeipijntjes hem, totdat hij doodmoe - soms van het huilen - tegen je aan in slaap valt. Om hem een beetje af te leiden heb ik een Sesamstraat DVD opgezet en hij vindt Grover volgens mij erg leuk. We hebben saampjes erg gelachen om Grovers Aerobics video (echt waar).

Na het eten - ook zoals iedere maandag - is het dan haasten naar de bus - en deze allebei onherroepelijk missen - op weg naar saxofoonles. Na de les had ik een 'tussenuur' waarbij ik lekker heb zitten lezen in een Star Trek pocket om vervolgens nog even lekker te kwartetten.

En nu ben ik weer thuis... en zit ik een verhaaltje over de maandag te typen. Misschien dat mijn echte vakantiegevoel pas morgen toeslaat. Als ik wakker word en mij bedenk dat ik er niet uit hoef om naar mijn werk te gaan...

...de tijd zal het leren!

In ieder geval, tot morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown