Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

donderdag, maart 09, 2006

Gemeenteraadsverkiezingen
of het beste van de Ambtenarij

Ik wilde nog iets vertellen over de gemeenteraadsverkiezingen van afgelopen woensdag. Omdat P'tje op vakantie is bij haar broer en zus in het oosten van het land, had zij mij gemachtigd om voor haar te stemmen. Aangezien we op hetzelfde adres - de bieb - mochten stemmen, leek mij dat geen probleem.

Zij vorige week netjes getekend en ik woensdag op pad naar het stembureau. Zie ik bij het binnengaan dat er maar liefst twee stemdistricten zijn gevestigd in de bieb. Ik hoor bij district 50 en P'tje bij 51. Zitten ze tegenover elkaar aan tafeltjes in hetzelfde nauwe, benauwde ruimtetje, mag ik niet stemmen voor P'tje, omdat zij in een ander district stemt...

Hallo! Ambtenarij op zijn best. Je springt van de ene tafel naar de ander en je stemt. It's-a simple! Maar niet heus. Want P'tje had iemand moeten machtigen in haar eigen district.

Nogmaals, district 50 zat rechttegenover district 51 met een gangpaadje van een metertje...

Mijn antwoord: 'Nou, dan lopen jullie een stem mis in de opkomst van vandaag. Goedemiddag!'

Ik heb dus alleen voor mezelf mogen stemmen. Zonde van de inkt...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown