Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

woensdag, november 09, 2005

Keevie & Ik

Even tanken...

Vanmorgen was het weer zover, na gisteren danig in het rood te zijn thuisgekomen, moest Keevie even volgegooid worden bij de benzinepomp. 's Avonds tanken vinden we niet zo leuk, dus vanmorgen togen wij naar het eerste de beste tankstation op de snelweg: de BP.

Deze BP heeft een uitermate goed gesorteerde winkel, wel een pomp of 15 en een doorstromend sfeertje van forensen op weg naar het werk.

...behalve - juist - vandaag...

Drie pompen buiten gebruik en de rest bezet. Dus plaats ik Keevie achter een ISS busje, omdat de bestuurder ervan al ruimschoots staat te tanken. Hij hangt de slang terug in de pomp en verdwijnt - na de auto op slot te doen - de winkel in. Vervolgens komt hij nooit meer terug. Auto's rijden op, bestuurders tanken, betalen en rjiden weer weg, maar ja, Keevie en ik konden niet meer achteruit om een ander plekkie te vinden, bovendien had Keevie dorst. Erge dorst.

De bestuurder komt terug, met een bakkie koffie en neemt plaats in het busje. Ik denk nog en fluister tegen Keevie: 'Hij rijdt zo weg, dan kan jij jezelf voldrinken'. Maar niets was minder waar. Ik wacht nog een minuutje of drie en stap dan, lichtelijk ge?rriteerd, uit en om te vragen of de ISS-meneer even verderop wil gaan staan. Hij zegt ja, maar doet nee en het duurt vervolgens nog een paar minuten voordat hij eindelijk plaats maakt.

In totaal heb ik twintig minuten bij de benzinepomp doorgebracht, waarvan vijftien teveel. Sommige mensen hebben alle tijd van de wereld, andere iets minder, zoals ik, omdat ik toch een deadline heb vandaag. Maar ja, de volgende keer dat ik 'even ga tanken' met Keevie, ga ik wel eerder weg van huis. Misschien hebben zijn we dan sneller klaar!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown