Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

maandag, januari 17, 2005

Keevie & Ik

Loos-drecht

'Volg de borden Hollandsche Rading. Ga op de rotonde linksaf richting Loosdrecht. Vervolg uw weg en ga op de T-splitsing naar rechts.'
So far, so good, dachten Keevie en Ik vandaag toen we voor het werk 'even' naar een awarduitreiking in Loosdrecht gingen. Tot nu toe klopte de routebeschrijving precies. En wij konden het perfect volgen. Geen gehannes van 'sla af in zuidelijke richting en na 500 meter ga je rechtsaf', nee gewoon recht toe recht aan 'volg de borden' en 'bij de T-splitsing rechtsaf'. Het klopte helemaal en Keevie en Ik (die een reputatie van verkeerd rijden hebben, zelfs mét routebeschrijving, al is die reputatie de laatste tijd aan het verbeteren) voelde ons super. Geen wonder, want we hadden net getankt.
Het ging op rolletjes, totdat we Nieuw-Loosdrecht achter ons lieten en 'bij de volgende rotonde linksaf naar Loosdrecht' moesten. Op de bewuste rotonde konden we rechtsaf naar Hilversum, rechtdoor het Jagerspaadje op en linksaf richting een vliegtuigje en weer terug naar Utrecht/Maartensdijk... Géén Loosdrecht, het bordje was zeker voor het gemak ge'loos'd.
Maar goed, het werd een gratis rondje van de zaak, het industrieterrein bij Hilversum op waar we een informatiebord hadden gespot..., waar we ook niets aan hadden. Ik weet immers niet in welke deelgemeente de locatie lag, waar we met een kleine tien minuten moesten zijn...
Dan maar op de gok, dacht ik, draaien en dan op de bewuste rotonde rechtdoor (dus linksaf vanuit de oorspronkelijke route). We staken de weg over, draaiden bij een Volvodealer en vervolgden onze weg naar de verkeerslichten. En wat stond daar helder en blauw met witte letters? Rechtaf en rechtdoor op de rotonde richting Loosdrecht!
Daarna klopte de beschrijving als een bus. Exact 4 kilometer na (wederom) het verlaten van Nieuw-Loosdrecht lag dan Villa 't Witte Huis. Zo'n ouderwetse herenboerderij aan het water. Gevonden dus.
En om 17.00 weer naar huis. Netjes de mensen bedankt en gedag gezegd en Keevie uitdraaien...dacht ik. Omdat het erg druk was, moesten we op de milimeter draaien... Keevie kwam er precies een paar tekort om langs één auto te sturen. Gelukkig werd ik geholpen door een meisje van Kosmetiek en de man van L'Oréal kwam snel zijn auto weghalen.
Toeterend hebben we hem bedankt. Om maar snel weer terug te gaan naar huis. Ik moest immers nog naar saxofoonles.
Terug gaat altijd makkelijker: Utrecht wordt altijd wel aangegeven op de borden. Binnendoor via Maartensdijk en Groenekan was ik precies om 18.00 thuis. Snel gegeten en naar de Muziekschool. Zonder Keev. Die mocht lekker opdrogen in zijn garagetje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown