Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

woensdag, december 17, 2003

Leuke Heren

deel 5



De kuiten van Pascal

Ze willen hem allemaal: Feyenoord, PSV, Manchester United… Maar hij speelt bij FC Utrecht. Hij heeft heel wat kuitblessures gehad al dit seizoen. Zijn kuiten verrichten trouwens ook heel veel inspanningen, want deze voetballer staat dan officieel op het middenveld, hij is overal en nergens op het veld te vinden: in de verdediging tot in de aanval. En hij is nog leuk om naar te kijken ook…

Pascal krijgt een ijszak na de lichte spierscheuring opgelopen tijdens de wedstrijd tegen Vitesse

Op 28 februari 1980 kwam Pascal ter wereld in de havenstad Rotterdam. Met een voorliefde voor Feyenoord, was het alleen maar logisch dat meneer bij SC Feyenoord in de opleiding ging tot de kanjer die hij nu is. Helaas wilde Feyenoord Pascal niet voor het eerste elftal hebben en kwam hij, gelukkig voor FC Utrecht, in 1997 naar de Utrechtse FC (debuut uit tegen de Graafschap, wat met 1-0 in het voordeel van Utrecht eindigde). Waar hij nu nog steeds speelt op het middenveld.

En hoe! Meneer loopt voor, achter, rechts, links… officieel hoort hij op het middenveld (zo staat hij overal ingeschreven en ingedeeld), maar soms zou je denken dat hij alle posities bespeelt. Zo verdedigt hij mee, wanneer dat nodig is, maar staat hij ook aan de basis van menig aanval. Ik snap wel waarom ze Pascal willen hebben…

Deze linkspoter met nummer 5 op zijn rug (en broek) is zeer gevaarlijk wanneer het op het nemen van corners (zowel van links als van rechts) of dode spelmomenten aankomt. Er zit een dodelijk schot in dat been, waardoor de bal perfect bij de eerste of tweede paal (of waar je hem ook maar hebben wilt) uitkomt, op het hoofd van wie die bal ook maar wil hebben. Zelf hoop ik altijd stiekem dat de bal er gewoon zonder interventie in krult, zodat Pascal zelf ook eens scoort…

Dit seizoen (mijn eerste FC Utrecht seizoen dat ik in het stadion zit) heb ik al zeer van hem genoten. Helaas raakte hij ook een paar keer flink geblesseerd. Om terug te komen op Pascals kuiten: hij heeft een wat blessuregevoelige eerste helft van dit seizoen doorgemaakt. Zo liep hij zondag 28 september in de thuiswedstrijd tegen Vitesse een spierscheuring op in zijn kuit. Na twintig minuten moest hij geblesseerd het veld verlaten. Hij was zodanig uitgeschakeld dat hij de UEFA Cup-return tegen MSK Zilina in Slowakije op 15 oktober moest missen. Toch was hij erbij: omdat hij zoveel van zijn clubbie houdt (daar ga ik maar van uit) betaalde hij zelf zijn reis naar Zilina om als supporter op de tribune zijn medespelers aan te moedigen! Als dat niet tof is.

Pascal in het kopduel tegen RKC Waalwijk

En daar bleef het helaas niet bij. Een paar weken daarna ging Pascal opnieuw ter aarde, en wel op 9 november tijdens de thuiswedstrijd tegen RKC Waalwijk. Tijdens een sliding liep hij een diepe vleeswond op aan zijn kuit. Volgens mij had hij flink de smoor in, toen hij van het veld strompelde. Zijn gezicht op de foto’s spreekt in ieder geval boekdelen! Dus was Pascal wederom uit de roulatie, want de wond was diep en moest worden gehecht. Op de website van FC Utrecht staat te lezen: ‘Er zitten dertien hechtingen in: drie onderhuids en tien bovenhuids,’ zegt Bosschaart. ‘Ik wil zondag (tegen RBC – Keevie & Ik) al graag spelen. Maar ik moet nog even geduld hebben en afwachten hoe de wond heelt. Die moet eerst echt volledig dicht zijn. Bij iedere stap die ik nu zet, rekt de huid iets op. Ik moet donderdag of vrijdag de groepstraining kunnen hervatten, anders komt de wedstrijd tegen RBC nog te vroeg.’
En dat moest voorkomen worden, want in Auxerre was hij hard nodig!

Een diepe wond

Iemand met hart voor het spel! Heel serieus ook. Maar aan de andere kant… Het is ook wel een schoffie als je Dirk Kuijt (ex-FC Utrecht) moet geloven die op een website schreef over de voetbalhumor die Pascal had uitgehaald. Hij rept over twee voorvallen, namelijk:
1. In het vliegtuig op de terugreis van een buitenlandse wedstrijd was technisch directeur Han Berger in slaap gevallen, met zijn schoenen uit. Toen heeft Pascal de neuzen van zijn schoenen eraf geknipt.
2. In het vliegtuig heeft Pascal een keer een sigaret in Dirks mond gestopt toen hij lag te slapen. En een foto gemaakt. Die is later geplaatst in de Voetbal International.

En wat hebben we hier dan van geleerd? Juist: niet slapen waar Pascal bij is!

Party na winst op Willem II

Een sjouwer, met een dodelijke trap, een leuk koppie, mooi halflang donker haar, een leuke glimlach, wat wil ik als toeschouwer nog meer? Dat Pascal blijft natuurlijk. Maar ja, wie ben ik om in de weg van een glansrijke carrière te staan? Niemand.

Toch zou ik nog iets willen zeggen: Pascal, als je kiest voor Man United (wat natuurlijk wel een goede carrièremove is) weet dan wel dat ze daar geen dropjes verkopen. Maar ach… als je tegen die tijd even doorgeeft waar je zit, dan wil ik best wel een kilootje naar je opsturen…

Op de tribune tussen de fans


B'Day Countdown