Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

vrijdag, april 07, 2006

Verslaafd




Sinds ik afgelopen maandag een nieuw spelletje voor mijn DS heb gekocht, ben ik een beetje verslaafd...

Welk spelletje?, vraag je je misschien af. Op Jetix maken ze er reclame voor. Weet je het dan? Nee? Nou vooruit dan.

Het is Animal Crossing, Wild World. In een taxi word je naar een dorpje gebracht (waar jij de naam voor mag bedenken), die wordt gevormd op de antwoorden die je geeft aan de taxibestuurder. Vervolgens kom je daar aan en woon je in een ienieminie-huisje in het bos (dichtbij het strand, ik tenminste), waar je een megahypotheek voor moet oplossen door dingetjes te verkopen of door geld uit bomen te schudden. In het dorp wonen allemaal dieren. Bij mij woont een zeurkikkertje, een haan, een grumpy hondje (maar hij is heel lief, hij is nu mijn beste vriendje), een konijntje (wat alleen om mode en roddels geeft), een olifantje, een eendje en vanmorgen is er een varkentje komen wonen.

Het is echt heel erg leuk om te spelen. Het is een Simgame, maar dan zonder al te veel druk om iedereen en jezelf happy te houden. Is everybody happy?, is een overbodige uitroep, want de meesten zijn dat wel. Je kunt wel vriendjes maken door brieven te versturen met cadeautjes erbij en dan krijg je ook briefjes met cadeautjes terug.

Inmiddels heb ik mijn eerste hypotheek afgelost en morgen - morgen krijg ik een groter huis. Kan ik eindelijk die palmboom in de kamer zetten! Want het is er nu een beetje vol...

Dat ik de hele week niets gepost heb, komt onder andere door dit spelletje (wat je in realtime speelt, overigens, dus een dag duurt echt 24 uur en het werkt op de klok van je nintendo DS) én de hoge werkdruk op het werk. Vandaag ben ik een dagje vrij en kan ik naar hartelust bloemetjes planten, vissen, insecten vangen en met de bewoners kletsen van B-Berry!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown