Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

zaterdag, april 01, 2006

Time flies...

Rare maand

Het is vandaag 1 april en behalve een raar - inmiddels gedelete - berichtje op Hyves.nl ben ik er dit jaar goed vanaf gekomen. Toch hoop ik dat april minder een gekkenhuis wordt dan maart, want het was een gekke maand. In de zin van, weinig tijd, veel te snel gegaan.

Aan het begin van de maand kwam een nichtje van mij drie dagen stage lopen bij mij op de redactie. Dat was hartstikke leuk! Helaas kon ze maar twee van de drie dagen, maar dat was niet erg - sommige dingen gaan nu eenmaal even voor. Lijfblad 3 ging naar de drukker diezelfde week en ik had vakantie vanaf 3 maart.

Mijn vakantie heb ik breed uitgemeten op mijn blog met toch wel als hoogtepunt die bewuste derde maart: het Dolfinarium in de sneeuw. Prachtig was dat. Ik was helemaal relaxed thuisgekomen. De rest van mijn vakantie heb ik lekker wat aangeklooid en een paar dagen voor het einde van mijn vakantietje had ik dan ook weer zin om aan het werk te gaan.

Over werk gesproken: de laatste advertenties die nog in nummer 3 moesten heb ik zelf niet meer gedaan. Ook heb ik de plotterproef van de drukker niet meer gezien. En dat is toch wel vreemd hoor. Gelukkig heb ik een fijn collegaatje die voor mij heeft waargenomen, maar toch raar. Sinds ik in Almere zit, heb ik alles rondom Lijfblad gedaan en dan ineens wat overslaan, dat voelt een beetje vreemd. Maar goed.

Na twee dagen weer aan het werk te zijn gegaan werd ik hartstikke ziek, waardoor ik twee afspraken voor mijn werk moest afzeggen. Op woensdag begon het eigenlijk, maar vervolgens heb ik tot en met zondag met koorts op bed en de bank gelegen. De enige die dat echt leuk vond, was mijn kleine hondje... die houdt wel van een tukje en de luxe van een dekbed vindt hij heerlijk! 's Maandags saxofoon afgezegd en dinsdag weer met goede moed aan het werk gegaan.

En een nieuwe deadline in zicht, uiteraard. Lijfblad 4 gaat komende donderdag naar de drukker, maar er was nog niets opgemaakt. De vormgever en ik hebben in twee weken tijd het blad opgemaakt en hopelijk gaat alles goed komen. Het probleem nu is nog dat het nog niet helemaal is volverkocht en voor het eerst - en dat komt door de anderhalve week er tussenuit - heb ik het gevoel mijn overzicht totaal kwijt te zijn. Ach, woensdag komt de vormgever naar Almere, en dan maken we het allemaal af.

Ondertussen tikte de tijd gewoon door en ik heb het idee dat Maart compleet aan mij voorbij is gegaan... Raar. Ik ben altijd heel bewust van tijd, maar nu leken de dagen op de kalender af en toe over te slaan. Je kent het wel, dat je in eens in je agenda kijkt en ziet dat het 1 april is...

Ik hoop toch echt dat april een minder rare maand wordt en ik meer tijd heb voor mezelf en mijn verhalen en weblog. Ik heb nu voor mijn gevoel mijzelf totaal voorbij gerend. Ach, als alles goed gaat, en Lijfblad donderdag naar de drukker is, dan neem ik mijn overurenoverzicht en haal ik er zes uurtjes vanaf... dan heb ik aankomende vrijdag lekker vrij!

Misschien is dit trouwens wel mijn 1 april grap, en is het eigenlijk 1 maart vandaag... maar morgen zal de bittere waarheid zich voordoen, wanneer de datum op mijn computer en weblog aangeeft dat het toch echt 2 april is geworden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown