Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

donderdag, februari 09, 2006

Held

Een tijdje terug zat ik met mijn beste vriendin Maui te bellen en als wij bellen gaan we altijd van het ene naar het andere onderwerp. Zo kwam er ineens ter sprake dat ik Brace had geïnterviewd en ze had al per mail aan mij gezegd dat ik Koekiemonster maar met de selectie van mijn cluppie op de kiek moest zien te zetten. Een goed plan. Nu de uitwerking nog...

Maar dit inspireerde tot het volgende gesprek over een advertentie in 'Lijf'blad - het vakblad waar ik hoofdredacteur van ben - van NiQuitin. Zij geven namelijk Clinics met je sportheld weg. Ik vertelde Maui dat ik aan de accountmanager had gevraagd of GSK al wist welke sporters hieraan mee zouden doen, want ik wil dan wel op interview. Omdat ik heel vroeger de sportjournalistiek in wilde, is dat toch iets wat blijft trekken, zeg maar.

Op mijn verhaaltje antwoordde Maui: 'Wie is eigenlijk jouw sportheld, Ber?'
Overigens is Maureen de enige die mij ongestraft Ber mag noemen, zowel zo als in een mailtje. Van ieder ander accepteer ik het eigenlijk niet, maar dit terzijde.
Ik vroeg: 'In het algemeen of van mijn cluppie?'
'Ja! Van FC Utrecht natuurlijk!'
'Pfoe... daar moet ik even over nadenken,' was mijn antwoord. Maar eigenlijk floepte er direct een naam van drie lettergrepen uit: 'Joost Broerse.'

En daar was het dan, zomaar hing het even in de lucht. Joost Broerse.

'Waarom?' vroeg Maureen.
'Omdat hij de plek van David di Tomasso moet innemen in de verdediging en dat verdomd goed doet!'

Tja, hoewel een andere held van mij nu bij Feyenoord speelt en wellicht de grootste sportheld over alle sporten heen gezien Rintje Ritsma - De beer uit Lemmer - is, is Joost Broerse mijn held bij FC Utrecht. Eerst (weer) aangetrokken om Pascal op te volgen op het middenveld, nu dé rots in de branding in de Utrechtse verdediging. Hij toont inzet, heeft iedere bal, is niet bang een duel aan te gaan én heeft die grote lege plek opgevuld die was ontstaan achterin. Knap. Heel knap. Ga der maar aanstaan...

Gek eigenlijk dat je jezelf dat pas beseft als je beste vriendin je die vraag stelt... En het zou daardoor des te toffer zijn om hem te strikken voor een foto van hem met Koekiemonster voor Cookie Report.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown