Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

maandag, april 04, 2005

Keevie & Ik

Mayonaise

Omdat ik vandaag met Keevie nog een rondje Midden-Nederland ging doen, was het belangrijk dat ik hem tip top in orde mee zou nemen. Volle benzinetank, raampjes even schoonmaken en het meest belangrijke: olie bijvullen. Keevie's olielampje knipoogde namelijk al de hele vorige week naar mij en dat is het teken dat hij graag iets extra's voor zijn motortje nodig heeft.

Zogezegd zo gedaan: en om maar met het meest lastige te beginnen, begon ik vanmorgen om 09.00 uur met olie bijvullen.

Althans... dat dacht ik.

Na een kwartier ging de dop nog niet los en begon ik een beetje moedeloos te geraken. Vooral omdat mijn handen steeds zeerder gingen doen en ik vanavond ook nog naar saxofoonles ga. Na een consult met papa via de telefoon, een behulpzame meneer van het waterleidingbedrijf en een theedoek, werd het tijd om (voor mij gevoel blond te doen) op te geven en W. te bellen.

Een joviaal 'kom maar snel langs' later, reden Keev en ik naar de garage waar (uiteraard) W. de dop er met alle gemak van de wereld afdraaide. W. bood aan dat B. de olie even bij zou vullen, zo'n aanbod sla ik niet af. Dus ging B. op zijn hurken even de olie bijvullen. Om 10.00 was deze missie volbracht.

W. gaf trouwens ook de reden voor het zo muurvast zitten van de oliedop. Deze zat vol met mayonaise.

Nee, geen echte natuurlijk, maar olie dat is verdikt tot een witte pasta. Dat doet olie altijd in oudere motortjes.

Of Keevie heeft te veel patatjes met genuttigd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown