Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

woensdag, mei 05, 2004

Mediahype

De kranten staan er bol van

Je staat super in de belangstelling, omdat je heel goed kunt zingen en Idols 2004 hebt gewonnen. Dan zijn er altijd mensen die je dat succes niet lijken te gunnen. Mensen waarmee je hebt gewerkt, uit je directe omgeving. Iedereen wil een stukje van je claimen. Soms op de goede manier... in dit geval op een slechte manier. Mensen willen geld zien... daar komen dus rechtszaken van, je komt bij RTL Boulevard, niet om te kletsen, maar als 'hot roddel item'. Je wil lekker je ding gaan doen (muziek maken), maar wordt daar op deze manier in belemmerd...

Tja, ik heb het natuurlijk over Boris en zijn zogenaamde 'geheime leven' dat door een ex-bandlid uit de doeken wordt gedaan in de Nieuwe Revu. Het tijdschrift dat een dag eerder uitkwam (waarop Boris op maandagavond bij Barend & Van Dorp verbaasd reageerde met de woorden: 'Ben ik de eerste waarbij ze dat doen? Dat kan toch niet.') om juridische consequenties te ontlopen, vertelde het verhaal van de gitarist van de band Sofuja en hoe hij Boris heeft ontdekt en muzikaal heeft ontwikkeld. Als gadget zit er een cd'tje met 10 akoestische nummers. Okay... omdat ik die nummers op Internet al heb gehoord heb ik het tijdschrift gekocht. Ook om eens te lezen wat de gitarist te vertellen had. In het artikel zegt de gitarist dat Boris van hèm is en: 'Ik heb Boris gedrild als een soldaat. Ik heb zijn keel ontmaagd.' Ben ik de enige die deze uitspraak nogal dubieus vind?

Ten tweede heb ik het natuurlijk over het feit dat hij een cd zou hebben opgenomen met Jerney Kaagman. Nou niets mét... ze selecteerde een nummer voor een verzamelcd. Ze hebben elkaar niet eens ontmoet. Haar commentaar in het AD van vandaag: 'Dit gaat helemaal nergens over. Zijn er in Irak vandaag niet voldoende mensen doodgeschoten, dat dit zoveel aandacht krijgt?'

Zo is Boris ongewild het middelpunt van de verkeerde belangstelling geworden. Over het eerste zal nog een leuke rechtszaak gaan beginnen tussen het management van Boris en de gitarist. Leuk voor de man die nu liever rust heeft om zijn eerste album op te gaan nemen. Ik hoop gewoon dat Boris zich er niet zo veel van aantrekt en lekker gaat zingen.

Roddelend Nederland smult er in ieder geval van. En het modder gooien is begonnen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown