Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

donderdag, oktober 24, 2002

Sint zat te denken...

Rijmelarij

Ik kan rijmen en dichten
Zonder m’n hemd op te lichten:
Kurk in je kont
Het rijmt níet, maar het dicht wél!


Het is weer tijd voor rijmelarij
En dat is een feest voor mij
Rijmpjes schud ik op papier
En doe dat met veel plezier
Toch is dichten niet voor allen altijd fijn
Bij velen veroorzaakt het wel degelijk hoofdpijn
Daarom bied ik hier mijn diensten aan
En dan is het met het rijmen zo gedaan
Een gedichtje schrijf ik zo
En het kost je maar vijf euro
Vijf euro voor een A4 gedicht
Dat is succes in het vooruitzicht
Twijfel je over lettertype en interlinie
Geloof me: die is normaal, zie
Net zoals hier op mijn pagina
Normaal font, normale grootte, kijk maar na
Mail naar mij wat gekke dingen
Houdt je slachtoffer van dansen of zingen
Is hij of zij bijna altijd te laat?
Doet hij of zij nu nooit de vaat?
Wat is het beroep, wat zijn de hobby’s?
Achter het bureau, politieke lobby’s?
Creatief, of juist heel saai
Hartendief, of adviseur bij de RAI?
Jij mag het zeggen, stuur mij vrijblijvend een mail
En dan doe ik mijn deel
Dan heb je het gedichtje, na twee dagen, zo
Nadat mijn beloning is gestort op mijn giro
Wie kan ik helpen met een mooi gedicht?
Stuur mij dan vrijblijvend een bericht


En voor iedereen die alleen moeite heeft met rijmwoorden, kijk dan eens op Mick's Rijmwoordenboek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown