Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

woensdag, oktober 23, 2002

Keevie & Ik

Politie Haaglanden

Tja, het is alweer een tijdje geleden dat ik in Den Haag studeerde. Op mijn OV studentenpas ging ik iedere dag met de trein naar de residentie. Maar soms ging ik met Keevie. Eigenlijk alleen maar tijdens mijn stages, omdat ik dan op maandag in de late ochtend voor supervisie aanwezig moest zijn.
Keevie in, starten maar en met Elvis door de luidsprekers reden wij dan snel naar Den Haag. Met de nadrukkelijke nadruk op: snel. Ik heb al eens eerder verteld dat ik RaceKever rij, en lekker over de snelwegen rijden met een vaartje van 120 kilometers in het uur, dat is heerlijk!
Maar soms moet ik dan wel eens even slikken. Op één van die supervisiemaandagen reed ik ten hoogte van het Prins Clausplein op de A12. Lekker de teksten meezingen van een Elvis nummer, zag ik in mijn achteruitkijkspiegel een witte auto. Een witte auto met groen om precies te zijn.
Wit met groen? O, oh!
Voordat ik verder ga, wil ik nog even iets uitleggen. Ik heb gezworen dat ik met Keevie zo netjes mogelijk wil rijden. Dat betekent dus ook: zonder bekeuringen. Daarom schrok ik zo van die auto van de Politie Haaglanden die achter mij reed.
Controle van de snelheidsmeter: nee ik rij niet te hard.
Gordels om? Check!
Spiegels goed afgesteld? Check.
APK gekeurd? Check.
Papieren én rijbewijs bij me? Dubbel check.
De Politiewagen besloot om mij in te halen. Nou Coeg, daar zit je dan in je Keev. Net een jaar je rijbewijs, net een aantal maanden in het bezit van Keevie. Nu krijgen we dat weer.
De wagen bleef naast mij rijden, dus kijk ik met mijn meest vriendelijke glimlach even opzij. De twee heren bekijken Keevie, ik zie ze kijken en eens even goed naar mijn Kevertje kijken. Ooo! Zucht. Ze steken hun duimen op, gaan nog even voor mij rijden en scheuren dan weg. Oef. Dat was even schrikken...
Kijk, met mijn Kever ben ik het gewend dat ik bekijks heb. Van oudere mensen omdat zij waarschijnlijk vroeger in een Kever hebben gereden. Van hun kleinkinderen omdat zij gewezen worden door opa's en oma's op ons. Ook heb ik bekijks door jonge mensen: jongens, maar ook meisjes. Even kijken en dan doorrijden. Dat is hartstikke leuk. Ik had alleen nooit verwacht dat de Politie Haaglanden mij ook zo zou bekijken...

B'Day Countdown