Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

dinsdag, juni 01, 2010

Tah-e Bè-ie

Jaja... gisteren mocht Tante Berry weer oppassen op de bijna tweejarige Thomas - nog maar een paar nachtjes slapen en we gaan er weer een groot feestje van maken! Thomas is altijd hartstikke gezellig en dol op fruit. Zo was hij zaterdag helemaal enthousiast omdat er aardbeien bij tante op tafel stonden en verkondigde hij trappelend van plezier: 'Aardbeien heel lekke!' Daar worden aardbeien toch drie keer zo lekker van als zo'n klein ding dat roept!

Ja, meneertje begint steeds meer te kletsen. En als het met dierengeluiden of fruit te maken heeft, kan hij je al heel wat vertellen. En hij heeft vast een voorschot genomen op twee is nee, want ook 'neeeej' kan hij heel fijn zeggen. Ook woordjes als 'mamaaaaaa', 'papaaaa', 'oepa' en 'oema' komen er al heel lekker uit. Zelfs 'Bassssssie' luistert af en toe naar zijn naam. Maar... Tante Berry heeft hij nog niet echt gezegd... :( Nee... als de kleine vent iets van mij wil, komt hij bij me staan en héél lief glimlachen. En tja. Dat is ook moeilijk te weerstaan...

Maar, ja... je hoort hem af en toe zachtjes oefenen. Zo van 'Tataaa' en als je er dan een gek liedje van maakt (Ta ta ta taaaaaaaa) dan is het gieren van het lachen en de poging tot het zeggen van mijn naam weer van de baan.

Tot gisteren. Omdat hij heel goed begrijpt wat je van hem vraagt, vroeg ik hem: 'Thomas, ben ik Opa?'
'Neeeej!' zei hij lachend.
'Nee? Wie ben ik dan?'
En in plaats van zijn flirtende glimlach zei hij - wel met begeleidende glimmende pretoogjes: 'Tah-e Bè-ie.'

YES! De eerste naam is er! Vervolgens heb ik hem steeds foto's laten zien en gevraagd wie nu wie was. En dat ging hartstikke leuk! Jippie.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown