Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

vrijdag, september 28, 2007

Rainbow Connection

Someday we'll find it...

Het is kouder aan het worden! De herfst is best wel gemeen begonnen, met veel koude wind en veel, heel veel regen!

Toch hou ik van regen. Niet omdat ik het moet, omdat het nu eenmaal veel regent in ons kikkerlandje. Nee, omdat het soms ook heel erg mooie dingen met zich meebrengt. Vooral wanneer je door de polder rijdt, en de zon schijnt fel en waterig in de lucht...

Ik heb deze week de meest prachtige regenboog gezien. Het was daar echt, alsof je de kleuren met je hand aan kon raken en er over heen zou kunnen rennen van begin tot het midden en dan naar het einde toe eraf van zou kunnen glijden en dan weer terug. Het was werkelijk wonderlijk om te zien. De boog van perfect en strak. Hij stond daar maar, in the middle of nowhere - oftewel de polder - als een grote, monumentale boog over de weg heen, met zijn voeten in de weilanden aan weerszijden van de weg...

Het allermooiste was nog wel, dat de andere regenboog er prachtig boven stond. Net zo perfect als de onderste, alleen wat minder fel van kleur. De tweeling heeft zijn kleuren verkeerd om, althans, eigenlijk is dit de goede volgorde aangezien dit de echte regenboog is en wij de weerspiegeling zien... Maar de dubbele boog hing daar maar een beetje, alsof het de normaalste zaak van de wereld was... Prachtig...

En niet alleen afgelopen week. Vorige week kon ik mij ook al vergapen aan een regenboog boven de Dom in Utrecht. Ik heb aan de Oude Gracht gestaan en naar de hemel gestaard en met mijn mobiel een fotootje gemaakt. Veel voorbijgangers keken mij raar aan, maar ik vind regenbogen nu eenmaal mystiek en fantastisch. Mensen zouden vaker met de ogen van een kind naar de natuur moeten kijken...

Afijn... Ik hou van de regen. Vooral wanneer de zon schijnt... want bovenal hou ik van regenbogen...

Someday we'll find it
The rainbow connection
The lovers...
The dreamers...
And me...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown