Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

dinsdag, december 05, 2006

Sinterklaas

5 december

Het is weer zover! Het is pakjesavond.

Als lezer zul je wel denken dat ik niets aan Sinterklaas zou doen dit jaar, omdat ik nog helemaal niets over De Club van Sinterklaas (Jetix) of Bij Sinterklaas (Nickelodeon) heb verteld. Maar niets is minder waar. Ik heb weinig geschreven, maar ik ben zeer blij dat de Sint weer in het land is. Want vanavond gaan we uitgebreid vieren dat hij er weer is. Samen met zijn ZWARTE Pieten.

En geen gekleurde, want dat is stom. Vooral als je bedenkt dat die pieten door de regenboog zijn gelopen... Ja, maak kinderen even bang voor de regenboog.

Zwarte Piet is trouwens een echte eretitel. Vooral als je bedenkt dat de vrijgekochte slaaf uit Ethiopië genaamd Piter (jawel!) de beste vriend - en lijfwacht - was van de Heilige Nicolaas. En Piter was echt zeer donker van huidskleur. En donkere mensen gaan nu eenmaal goed met fel gekleurde kleding!

Dus mensen... Iedereen een heel fijne pakjesavond gewenst. Dat de goede Sint maar bij iedereen langs mag komen met een zak vol cadeautjes. En dat Zwarte Piet maar veel pepernoten en snoepjes mag strooien!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown